Över förväntningarna.

För cirka en vecka sen när jag satt och sökte jobb så hittade jag en annons på lokus som det stod:
"extrajobbare/sommarjobbare sökes till Deiles i Örebro, vi ser att du är 20 år eller över.
Kontakta oss på 019-12 34 56 på måndag mellan kl 9-12."
Klockan var 11:34 och jag berätta för Anders om annonsen och skämta och sa: "Ska jag ringa? haha"
Anders: "Varför inte, det skadar ju inte".
Så ringde jag och fick prata med en trevlig tjej Sara.
Sen ringde det nästa dag (fast det sagt att de skulle ringa på onsdagen och de ringde på tisdagen) och frågade om jag kunde komma på intervju samma vecka på fredagen.
Jaha? Jag av alla? tänkte jag och svarade ja.
Sen gick jag på intervjuen och den kändes inte bra, det jag täntke var "detta kommer jag aldrig få". Fast det gör mig nog inte så mycket om jag inte får det för det verkar ändå inte som min grej.

Sen ringde de mig i måndags denna vecka och berätta att de klurat på vilka som ska få jobbet och fråga om jag kunde komma in nästa dag på möte.
Ja visst sa jag fast jag egentligen skulle tvätta.

Och så när jag kommer dit, jaha? Då har jag tydligen tackat ja till jobbet och så ska vi gå igenom alla grejer och så!
Men det var över mina förväntingar.
Världens trevligaste tjejer/kvinnor som jobbar där, en oerhört rolig och generös chef.

Och så började jag jobba på en gång, varför vänta när jag ändå kan börja? :-)
och det var verkligen över mina förväntningar, jag lärde mig snabbt och det var högt tempo hela tiden.
Det var lite nervöst men ändå väldigt roligt att lära sig saker. Även om man gjorde lite fel ibland, haha!

Sen sa han chefen till mig: "Sarah, kan jag tala med dig innan jag åker"
gaaah. jag trodde att jag klantat mig totalt men då berömde han mig och sa att han tänkt att jag ska få jobbet enda sen
han hade mig på intervju och att jag skött mig bra osv.

Var verkligen jätte kul och få lite beröm.
Nu är det bara hålla tummarna för att många ska ha semester i sommar ;-)

Nu ska jag ner och hämta tvätten och sen cykla i stormen till mitt nya jobb!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va roligt för dig! :)

2009-06-02 @ 23:02:35
URL: http://wictoriawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0