all the time I tasted love

jag vet inte hur man ska beskriva ett arbete där man trivs och där man skrattar och har det roligt med sina arbetskamrater och där man tycker att det är kul att gå till jobbet.
Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan för er.

Jag har alltid haft massor med skit jobb där jag inte känt att det varit helt rätt, visst har det varit många roliga arbeten med roliga personer och man har bra minnen ifrån.
Men många av dem har känts tunga och jobbiga.

Och jag vet inte hur jag ska beskriva känslan av att alltid ha en ständig oro att snart är det dags att sluta.
Alltid haft ett uppsatt datum för dagen man slutar på anställningen.
Stressen av att hitta ett nytt arbete.

Sen gick jag på en anställningsintervju som jag kände att "detta arbete vill jag verkligen ha, älskar dessa varor och att stå i butik och möta människor varje dag".
Jag gick på intervjuen som kändes SKIT rent utsagt, kände inte att jag hann berätta om mig själv.

Sen fick jag arbetet och blev överlycklig och det kändes hur bra som helst, men det var fortfarande den där stressen kvar, 17 Januari är det över har ekat i mitt huvud.
Stress inför nytt arbete.

Jag träffa underbara arbetskamrater som var jordnära med en fin utstrålning.
Och vi kom varandra nära och har kul ihop på arbetet.
Jag vill inte förlora dem, har träffat många underbara människor under min arbetstid men tappat kontakten efter att ha slutat.

Sen idag skulle jag på möte, med en klump i halsen och lite nervöshet gick jag dit.
Blev översköljd med positiva saker om mig själv och sedan sa min chef "Du har jobbet, du är fast anställd".
"Va?" en gång till tack tänkte jag.

Jag blev SÅ GLAD!

Från första dagen jag börjat där kändes det rätt och jag blev så glad när jag fick jobbet
och nu får jag vara fast anställd där.

Jag är så glad just nu, det har varit så himla många motgångar, stress och oro, men äntligen.
Äntligen vände det och gav mig en trygghet och ro i min kropp och jag får glädjas av att få vara kvar på ett jobb där jag känner att jag verkligen trivs.

Nu ska jag krypa ner under täcket och njuta, njuta av att äntligen känna mig lugn.


Ttyl!



Kommentarer
Postat av: A

=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=) Jag är så glaaaaaad för din skull baby! Du förtjänar verkligen detta med allt vad det innebär med både jobb och välmående! =) =) KYYYYYSS <3 <3

2009-11-25 @ 09:21:31
Postat av: Zara

Åh vad skönt, kul. Grattis fan =)



2009-11-25 @ 10:34:55
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0