Bacon hosta

Landstinget försökte inför måndagen nå ut med information där vuxna ombads att stå över vaccinering i dag, och låta barn och ungdomar få vaccin i första hand


Bildkälla: http://na.se

Tjena att vi fick plats i den där kön med egocentriska gamlingar ;-)
Nejrå.
Men jag tror att barn med lågt immunförsvar och personer som är sjuka förövrigt, svagt hjärta, diabetes etc. ska gå först.

Jag vet inte om jag hade baconhostan när jag var sjuk sist eller fall det bara var något virus.
men jag tror inte att jag kommer dö om jag skulle få svinet för jag är en frisk person annars så jag tror jag överlever det.

Svininfluensan (tror jag iallafall) har blivit uppskruvad. Det är ju en vanlig influensa, förkyldning men som håller i sig lite längre och smittar mycket lättare.
Därför ska barn och sjuka personer gå först. Inte vi som är friska för övrigt, för vi är starka i kroppen och klarar av det.
Faran är ju om vi går ut och smittar andra, det är ju det som är farligt, att det smittas lätt till folk som inte klarar av sjukan.

Det säger ju att har man haft influensan en gång så får man inte den igen lika kraftigt så om jag nu hade det sist så är jag ju redan "vaccinerad".
Sen kan säkert den sprutan ge ett starkare immunförsvar och man kanske slipper bli förkyld lika ofta.
Men som jag sa, jag tycker de med lågt immunförsvar ska gå först då jag klarar en kraftig förkyldning.

Jag tänker inte ta någon spruta förrän det lugnat ner sig eller att det blir bevisat att JAG inte skulle klara av en sån influensa.

Men tillsvidare tänker jag inte göra det, utan det jag istället tänker göra är att hålla mig hemma när jag känner mig sjuk så jag inte smittar dem som har dåligt immunförsvar.

Ttyl!




Kommentarer
Postat av: Emma Lee

jaa jag har ju min magsjukdom så ja är ju i riskzonen så jag var tvungen hehe

2009-11-16 @ 22:08:14
URL: http://eburstrom.blogg.se/
Postat av: Zara

Bra tänkt.. Jag vaccinerade mig inte för min skull utan för min omgivning, min brukare, Nea och barnen på hennes dagis tex.



Hade jag INTE haft barn (Eller umgåts mycket med folk med små barn) hade jag säkerligen inte vaccinerat mig.

2009-11-17 @ 10:23:04
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: froidan

Ja det måste vi göra :)



Vi fick hem papper om vaccinationen igår, eller ja barnen fick ett varsit papper. Ville ej vaccinera dom först, men sen ändrade jag mig. Men nu är jag osäker igen då barn under 1½ tydligen inte alls får ta vaccinet nu?! Vissa ladsting har sagt nej, så ja nu vet jag ej hur det blir..

2009-11-17 @ 11:44:33
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Zara

sv. Magda får väl lägga sig ner så Devil kan kliva på :p

2009-11-17 @ 12:21:13
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0