Lillgammal

Vuxenpoäng ska jag ha, ungefär 10 poäng!
Igår skulle jag åka och handla lite mat på ekershallen parkerade på andra sidan då det var fullt framför såg att det var biljettautomat där och tänkte att det är bättre jag slänger i ett mynt än och få betala 500kr i böter.
Gick fram och slängde i en femma och jag hade parkeringstid till klockan 13:10 och klockan var för tillfället då 11:10.
Så det var alltså fel på automaten, jag groma mig över att jag inte bara lagt i 1kr istället för en hel femma. Men sket i det och gick iväg.

När jag gick förbi handelsbanken kom jag ju på att jag skulle ändra mitt autogiro och gick in för att ändra det.
Det hela slutade med att jag ändrade mitt autogiro och placerade mina pensionspengar i fonder.
HERREGUD vad vuxet!
Skrev under en bunt med papper och de satte över de pengar jag sparat under den senaste 12 månaderna och sedan ska resten automatiskt åka in på fonderna och jag får inte ta ut några pengar från fonderna förrän jag är 55 år.

Jag kände mig rejält nöjd när jag gick därifrån och sen börja jag skratta åt mig själv.
Hur många tjejer i 20års ålder går till banken för att placera sina pensionspengar i fonder?
Och hur många tjejer i 20års ålder har ens börjat spara till pension (jag började när jag var 19år).
Så vuxet så det är skrämmande.

Men det visar sig väl i slutet om 40 år när jag är en glad pensionär som har hög avkastning och är rik! haha nejdå, men jag kommer nog ha klirr i kassan så det räcker!

Iallafall, sen gick jag in på ICA och plockade på mig det jag skulle ha, när jag skulle betala så suckade jag för jag hade inte med mig min ICA-kupong som gav 25kr rabatt.
DÄR IGEN !! Fan vilket vuxen poäng igen, ica kort och bli irriterad för man glömt det.
haha..

Sen senare så bakade jag paj. haha.. vuxen poäng igen.

Nej, undra vad jag ska göra för "vuxet" idag då?
Blir iallafall och arbeta och sedan blir det FREDAGSMYS! :-)

Ttyl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0