Not for granted

Det är söndagar eller helgdagar överhuvudtaget man har då man får sova riktigt länge utan att vakna av ett alarm och gå till jobbet.
Visst jag har många vardagar där jag får sova ut länge om jag så vill.
Men på helgerna är det något speciellt, det är inte alls samma sak som mina lediga dagar.
För på vardagarna vet jag att jag kommer vakna upp i en stor tom säng och ha massor med saker att ta tag i under dagen.
På helgerna är det något helt annorlunda, då vaknar jag upp och ser en mysig fin kille som ligger brevid mig som jag kan krama om jag vill sen vet jag att det väntar en god frukost med frallor i sängen och en riktigt lång "jag-ska-bara-dra-mig-lite" stund.
Och så vet jag att dagen kommer inte innebära massor av "måste-göra" saker utan det vi vill och kan göra ihop.

Så mina helger när jag slipper ställa alarmet är väldigt väldigt speciella.
Det är en av de saker man glömmer bort att uppskatta och njuta av, men jag har lärt mig efter att arbetat så många helger att när dessa morgonar kommer så njuter jag fullt ut och är lyckligast av alla.

Ttyl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0