Kalas, fest, fest och efterfest.

Varför är ordet förkortning inte kortare?

Nu ska jag berätta om min lördag 17 Oktober som inte alls blev som det var tänkt.
Den började med att vi åkte till Ica för att inhandla batterier och cykellysen då vi upptäckt att det är mörkt ute på kvällarna och inte är så sugna på att betala 500kr till farbror blå för att inte lyst ordentligt.
sen åkte vi iväg ut till ekeby-almby och mötte hela stora tjocka släkten (definera stor) där möttes jag av en underbart söt kusin E som var jätte längesen jag träffa och även andra söta underbara människor.

Jag och min syster hade bestämt oss för en spelkväll som vi pratat om att ha under en tid nu så det fick bli så.
Efter kalaset åkte vi till syster och åt god tacos med gott vin och sedan började spelen.
Jag och syrran tog ledningen på alias och ett annat lag (nämner inga namn) tyckte att spelet var orättvist när jag och syrran vann, men de fick varsin tröstdrink så det gick över ganska fort.
Andra spelet Galen Panna innehöll många frustrationer, mycket skratt och trögtänkande.
Jag hade ordet Bensinstation i min panna och de andra skulle ge mig ledtrådar för att hjälpa mig att komma på vad jag hade för ord (jag visste ju inte vad det var och skulle komma på det för att få poäng)
jag fick ledtrådar som "Du tycker inte om att åka dit. Sänker & höjer priserna. Mellanöstern. Börjar på B"
och jag var så frustrerad och irriterad och kom inte på det. Så irriterande! Men las vegas satte jag fan på en gång!

Vid halv ett så drog vi oss, och skulle cykla hem. Men vi stannade till på Pitchers för att ta oss en  extra öl och mysa lite. Efter en snabb öl där så blev vi danssugna. Vi tittade mot strömpis och besluta oss för att gå dit klockan tio över ett och dansa loss. Vi betalade 200kr inträde, no problemo kände vi (ångest idag? svar JA!)
Vi gick in och röjde dansgolvet och sedan hittade vi några härliga vänner som också var ute.

Klockan två var vi ju tvugna att gå (tyvärr).
Men vi kom på den briljanta idén EFTERFEST. Så vi alla tog våra cyklar och cyklade till Emil och bombaderade honom klockan tre på natten och han fixade taxi sen åkte vi till holmen till någon liten replokal med massor av olika människor.
Där dracks det mera (= mer bakfylla) och festades loss.
Ungefär vid halv fem så beslutade M, G & vi att gå hem.
Det var en innehållsrik hemfärd men många stopp och mycket skratt och flummerier.

Från att det skulle vara en lugn lördag så blev det en riktigt rolig och spontan lördag och natt.
Och det var inte roligt igår när vi var bakfulla som as och inte orka något.

Men vi gick ut på en promenad för och få lite frisk luft, då hittade vi en väska en damväska som låg bland cyklarna och bråten. Vi öppna den och kom fram till att det var en 79årig tant som ägde väskan så vi fick gå till polisen och lämna in väskan. Jobbig promenad men kändes bra sen efter vi gjort våran goda gärning och jag hoppas att lilla tanten fick sin väska och sina grejer som var i!

Fyfan vilka roliga vänner jag har och syster och allt! Tack för att ni finns!




Jag har beslutat att sluta vara med på vimmelbilder, förstår inte varför jag inte förstått det tidigare?

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: froidan

Haha men gud, det hade jag ingen aning om ;P Är inte så förtjust i äpple, men vafan det ska jag nog bli ;)

Du är ju fin ju!<3

2009-10-19 @ 10:04:57
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: j

Han va hemma på permis i några timmar :)

men kommer tillbaka snart igen fast längre.

2009-10-19 @ 13:18:08
URL: http://josephineemilia.blogg.se/
Postat av: MallanBrallan

Spontana Kvällar är alltid roligast :D

2009-10-19 @ 13:36:51
Postat av: Syster

haha ja vilken kväll ni fick.. hade askul även fast vi bara var med på början av den :-) Du är jättefin på bilderna ju... förresten... -Är han svensk? -Är han känd??..............ehhh.... -Är han svensk? -Är han känd? GULDFISK!!!!!

2009-10-20 @ 08:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0