Silence please!

Varför i hela friden måste våra kära kommunalarbetare klippa gräset och trimma buskarna klockan halv åtta på morgonen?
Jag förstår att de måste sköta sitt arbete men kan de inte mellan tidpunkten 7-10 kanske rensa ogräs eller måla eller göra något tyst till klockan tio?
Jag är ingen snäll människa på morgonen det vet min mor ganska väl, när hon gick upp på morgonen och gjorde något i köket så kastrullerna lät etc. då flög jag upp och skrek. (stackars min kära mamma).
Och jag kan säga att idag var jag nära på att öppna fönstret och skrika åt dem att stänga av den där jävla trimmern!

När jag bodde på Öster så gjorde de om vägen utanför mitt fönster en hel jävla sommar, förstår ni??
En HEL JÄVLA SOMMAR fick jag vakna klockan 7 för att de höll på och greja. Förutom helger förståss.
Men jag skulle kunna döda när jag blir väckt på fel vis.

Igår så köpte jag en bok som jag läste ut igår kväll "Pojken som kallades Det"
Ja, den var bra, den var hemskt. Den var förjävla hemsk.
Men jag tyckte den var lite tam, det handlade bara om vad som hände under alla år, men fick inte reda på hur han reparera sig efter.
I slutet så stod det en adress till honom så jag ska skriva ett brev och hoppas på svar nu.
Ska vi se hur min engelska fungerar!

nu ska jag göra mig klar sen ev fika med min syster & Tor & sen ska jag träna & sen träffa Lisafisa! :-)

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: froidan

Jo jag vet, men eftersom jag är mer beroende av cigg så tar jag det till sist. Och ciggen mättar inte liksom, så som kaffe gjorde hehe :)



<3

2009-10-09 @ 10:05:37
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Morsan

Förstår om man känner sig frusterad att skrika åt dem men,men de sköter sitt jobb, även om man tycker att "snälla" gör ett tyst jobb. Du får väl lägga in medborgarförslag om det är kommunalarb. TYSTA arbeten fram till tio.Tur att du slipper höra mamma slamra i något kök iallafall, det måste väl vara skönt men man saknar dig och din stämma här hemma ibland. Kram!

2009-10-09 @ 10:27:27
URL: http://astericoblogg.se
Postat av: Sofia

Av någon konstig anledning började jag bara tänka på killen med piercing i bröstvårtan som vi väckte med att plinga på dörren när vi gick påskkärring hos farmor. Haha, och han bara smällde igen innan vi hann säga "GLAAAAD PÅÅÅÅSK". Kan du känna sympati med honom nu? ;) Haha!

2009-10-09 @ 20:11:10
URL: http://sofiainusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Btw, så var jag obsessed med Pojken som kallades det och uppföljarna till det. Gjorde mitt muntliga nationella om den boken i ettan på gymnasiet. Tror till och med jag har alla böckerna. Ska du på pappas 50-årskalas kan du ju ta en titt i mitt rum och se om du hittar dom. Du får jättegärna låna!

2009-10-09 @ 20:14:01
URL: http://sofiainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0