Vattenkokare & jehovas.

Hallå hallå kära läsare (spontan inledning).

 

Jag är på toppen humör då jag har kommit på världens bästa doppresent till min älskade systerson.

Längtar till dopdagen då vi kan ge bort våran fina present och toppa alla andra ;-)

nejdå, inte toppa alla andra men denna är suuuuverän. Kan dock inte berätta vad det är då min syster läser denna blogg och då kanske hon skvallrar till Tor.

 

På jobbet idag hade jag verkligen något att göra hela tiden.

Det var aldrig lugnt en sekund, hade massor att packa upp och greja med.

Dock svårt att ställa ut allt på en gång och exponera om, så det vänta jag med tills proffset Agneta kommer imorgon när vi jobbar.

 

Fick även en EFTERLÄNGTAD vattenkokare idag av mamma, snacka om att det är underlättande och ha en vattenkokare än att värma vatten i micron/spisen.

Nu kan jag äntligen göra mitt te/kaffe på nolltid, och couscous i massor!

 

Idag kom jehovasvittnen och plinga på, det frågade om jag hade hört talas om dem. Och så sa jag till dem att jag är ateist (ateist=tror ej på gud eller något annat högre väsen)

och då sa hon: ”men det kan jag nog ändra på om du vill, varför tror du inte på gud?”

jag svara: ”Därför gud har tagit 3 vänner ifrån mig som var helt friska medans det finns våldtäktmän och mördare ute lösa på gatan som lever loppan”.

Tjejen: ”eeehh.. jaha.. mm.. ja men du vet ju att vi finns iallafall”.

DÄ DU BRUTTAN, det kunde du inte svara på va??

 

Nej, nu ska jag sätta på lite vatten och göra te och kolla på de stackarna på lyxfällan.

(stackars människor att försätta sig i sådana situationer, men de får väl helt enkelt skylla sig själva)

min fina te-låda från inreda tillsammans 129:-

 

 

Ttyl!

 

Läste du hela inlägget? (det tror jag inte) men om du gjorde det, skriv gärna vad du tycker om jehovas & hela tjodarittan.


Kommentarer
Postat av: syster

ååååååå nu blir jag nyfiken!!! och ååååååå himla mamma...hade ju tänkt köpa det i julklapp till dig!!! men var ju skönt för dig att få en tidigare :) puss puss

2009-10-22 @ 21:26:17
Postat av: anna

åh, du måste berätta vad du ska ge vet inte riktigt vad vi ska köpa till edith :)

och bra svar du gav jehovas tycker jag!

2009-10-22 @ 21:45:58
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: Sofia

Klart jag läste hela!! :) Och Jehovas Vittnen är jag rädd för. Ryser fortfarande vid tanken när jag och 2 klasskompisar gjorde ett arbete om dom och åkte på studiebesök i Rikets Sal. Det var obehagligt och jag fick INTE mer förståelse för deras tankesätt, som jag trodde att jag skulle få. Bra att du knäckte dom!

2009-10-23 @ 03:40:43
URL: http://sofiainusa.blogg.se/
Postat av: J

ahha ja dig jag syfta på, fick upp det i huvudet när jag skrev.. hahah galet.



haha va skrev jag så :D ;P hahahaah. guuud!

Gud va små vi var då :O:P ahhahah

2009-10-23 @ 11:49:36
URL: http://josephineemilia.blogg.se/
Postat av: Z

Haha schysst att tro att dina läsare INTE läser hela inlägget ? :P Man kan ju missa någpt annars. Ang Jehovas - jag har aldrig hört någon bli "av" med dom så där fort, du borde få medalj =) Jag har släkt som är Jehovas, dom är ju iofs inga galningar som de flesta andra verkar vara..

2009-10-23 @ 12:44:02
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Z

Haha schysst att tro att dina läsare INTE läser hela inlägget ? :P Man kan ju missa någpt annars. Ang Jehovas - jag har aldrig hört någon bli "av" med dom så där fort, du borde få medalj =) Jag har släkt som är Jehovas, dom är ju iofs inga galningar som de flesta andra verkar vara..

2009-10-23 @ 12:44:28
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: mathilda

ush, jehovas är otäcka. Påtal om dom så kom dom till oss för nån vecka sen. Hon sa typ: "ÅÅÅÅ så ROLIGT att få träffa dig i ditt hem! :D" och ja typ: "öö väldigt?" hon: "Ja! Förresten tror du ungdomar mår sämre nu än för tio år sen? Det gör jag..." Jag: "Det gör man säkert, men hejdå för nu har jag inte tid för dej, jag ska till min psykolog!" Hon: " ööh. ööh okej, men ta ett blad om oss och ring gärna, vi finns för dig!" haha. Okej, det kanske inte lät så roligt, men det var ganska kul då iaf :b jaja. Hur som helst... Hoppas allt är bra med dig! Kul det låter med jobbet på väskaffären! :D Pusss

2009-10-23 @ 22:51:51
URL: http://theaplace.devote.se
Postat av: Mariah

hahah tji fick hon! :P

2009-10-28 @ 14:17:11
URL: http://rusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0