oh DJ, ease my mind will you, play that song again.

musik musik musik, vad skulle man göra utan den?
tänk att musik, dofter och smaker kan göra att minnen bara blossar upp.

för ett tag sen stod jag inne på Åhlens och luktade på parfymer och luktade på clean serien. Där var det en parfym som bara drog mig tillbaka 7 år sen, jag fick bara R's ansikte framför mig och såg framför mig när han bäddade sängen med rena lakan som luktade precis så som denna parfym luktade.
jag fick rysningar i hela kroppen av den doften och sparade den stickan med provet och gick och luktade på hela dagen och bara mindes tillbaka på den tiden.

likaså är det med smaker, en gång åt jag en så god sås till en maträtt.
den drog mig tillbaka minst 10 år i tiden till mormors altan där vi satt i solen jag och mormor och njöt av hennes underbara mat, vi spelade fia med knuff och drack hallonsaft.
mormor hällde alltid vatten först och sen saften så det blev såna där konstiga ringar i glaset.

och sen musik, musik i alla ära.
en del låtar tröttnar man aldrig på och en del tröttnar man på men sen när man hör låten något år senare så dras man tillbaka, man ringer sin vän och säger "kommer du ihåg när vi... till den låten.."
någon gammal sommarplåga man lyssnat på eller någon gammal BYZ tönt låt man satt och digga till på festivalen.
alla minnen kommer tillbaka när den dyker upp på playlisten.

doft, smaker och musik är livet.
och vi kommer alltid njuta av det och minnas.
minnas tillbaka på allt det goda som livet gett oss under alla kaosiga stunder.

därför är det viktigt att använda sina sinnen;
lukta och dra in dofterna djupt.
smaka på maten, njut av den, smaka på läpparna och känn efter.
lyssna ordentligt på låten och minns stunden du lyssnade på den.



musik som jag alltid kommer minnas och ha bra minnen till:








Norrköping J, A & A =)




och fler låtar finns det.. massivs!

årets låtar som man senare kommer sitta och säga "ja just, denna låt.. kommer du ihåg.."  är ju helt klart:
smoke weed everyday, dansa & pausa & flytta på dig!
tjatiga jävla låtar, men man kommer ändå ha minnen!


igår lyssnade jag på axwell - I found you, den låten är så klaras tiden!


på min axel finns mina noter design by mig själv som betyder för mig - att man alltid kommer älska musik, oavsett ålder eller situation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0