& så var det ju det där håret.

Förra veckan bjöd min syster med mig på en liten tjejkväll på Studio Green där de skulle visa produkter från Kevin Murphy och man skulle bli stylad och de bjöd på god champagne.

Helt i min smak, klart jag tackade ja till att följa med på det.
Syster, champagne, styling och shopping – ja tack!

 

Jag är alltid lite skeptisk till nya produkter och håller mig gärna till mina kära Kerastase och Lanza produkter.

Men till min stora förvåning så var Kevin Murphy otroligt bra produkter, mitt hår blev silkeslent, snyggt, rent och helt otroligt vad de gick bra att styla.

 

Snabb fakta vi fick som jag snappade upp:
- Det är en helt ny hårvårdsserie från Australien där grundtanken är att hårvård ska bygga på samma kriterier som hudvård. Det ska hålla länge, lukta naturligt gott, och vara miljövänligt.

- Kevins produkter är helt fria från Sulfat och Parabener, vilket innebär att håret inte torkar ut och för de frisörer som är allergiska får de inga hudutslag av dessa produkter!

- Du kan använda balsamet som hudkräm också!

- De kommer i fyrkantiga (snygga!) förpackningar vilket innebär att de kan packa ner fler flaskor i en frakt = miljövänligt.
- De betalar ”böter” till Al Gore projektet för varje sprayflaska de gör och säljer.

 

De största fördelarna jag upplevde under stylingen var att hur mycket de än hade i mitt långa hår så blev det aldrig nertyngt eller ”strävt” utan håll sig luftigt och snyggt.
Sen om man vill ha den ”skitiga” looken går ju det och ordna till med deras powder puff eller saltvattenspray!

 

Rekommenderar verkligen dessa produkter med tanke på att de är miljövänliga och även är ”äkta vara”, inte massor med konstigheter i håret som sliter ut det!

 

Finns att köpa på Studio Green, alla produkter kostar 245:-/st och är dryga som bara den!
(men om man surfar runt lite kan man hitta det på nätet aningens billigare men klart man ska gynna våra lokala frisörer här i Örebro så gå och köp!)

 

 

snygga flaskor dessutom!

 

inte jämt man får ordning på det där trasslet, ibland har man lust och klippa av 10 dm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0