Putting on a Ritz

Vad hände? Det blev helt upp och ner vänt?

Igår var det fest på Ritz för marieberg galleria, det var superkul och gå ut med tjejerna från jobbet, dock drog de ganska tidigt så det blev jag Elin och Sara kvar men vi roa oss och hade superkul ändå :-D
Mycket skratt och prat om bloopers på jobbet, haha! kul var det!
"jätte problem med larmet" haha!

Iallafall imorse var jag lite seg och la mig i soffan innan det var dags att ta tag i alla bestyr och då kollade på ett avsnitt av "kysst av spriten" som gick på SVT1 som handlade om människor som försatt sig i alkolism.

Då började jag tänka på det är här med nykterhet.
Det är nästan "ovanligare" att vara nykter än att dricka alkohol.
iallafall i den världen jag lever i och med mina partypolare.
De flesta jag träffar dricker alltid något alkoholartigt till maten eller på helgerna.
Det är konstigt egentligen att det är mer "vardagligt" och vanligt att man dricker alkohol än att vara nykter.
Är man nykter då är man "annorlunda" inte annorlunda i dålig benämning utan bara annorlunda eftersom det är så "normalt" att dricka alkohol.
(Stör ni er på alla "" tecken, därför jag gör dem "" är för att jag tycker att det inom "" låter så fel, tex. att det ska vara vardagligt att dricka)

Det är ju egentligen tvärtom det ska vara, spriten ställer till med så mycket problem i vissa fall, bråk, fula ord, såranden, misshandel, våldtäkter (våldtäktsmannen är väl ofta medveten vad han/hon gör, men många tjejer/killar är fulla och inte inser att det är bättre och ta en taxi och blir vågade när de dricker och går hem ist) och då borde det ju vara något dåligt med att dricka, att det är bra och vara nykter. fast det vet vi ju att det är men ändå är vi inte nyktra.

Förr var det något ovanligt när man drack, man gjorde det inte lika ofta och inte lika mycket, idag är det en del av våran vardag och det är ovanligt om du inte dricker och är ute i ung ålder etc.

jag tycker att allt har blivit vänt åt fel håll.

Till alla ni som är nykterister eller som kanske bara tar ett glas till maten och kan gå ut på krogen utan alkohol, Ni är Speciella på ett bra sätt.
Vi andra som festar flera gånger per månad är bara tråkiga och kan inte ha kul utan lite alkohol.


Ttyl!


Ps. jag är inte nykter själv och jag tror inte att jag vill det heller, men jag har dragit ner på min alkoholkonsumtion och kommer lära mig att upptäcka andra saker man kan göra och ha kul med ist för bara fest fest fest. som ikväll ska jag bara mysa och skratta och ha kul med familj och vänner! Ds

Kommentarer
Postat av: syster

Håller med dig fullt och helt..är ju för j**ligt att det ska va så svårt att släppa loss nykter..men typiskt svennebanan också! En bra grej är att vara gravid för då tvingas man till nykterhet och såvida man inte vill sitta hemma i 9 månader så är det ju bara till att lära sig ha lika skoj utan alkohol, och det går,,men det är en kamp! Jag har definitivt dragit nytta av att testa vara nykter ett tag och nuförtiden måste jag inte "hets-dricka" och bli jättefull varannan helg på krogen utan det går hur bra som helst att bli lite lagom berusad lite då o då när lusten faller på :)kan ju också ha att göra med att man blivit äldre o klokare...men du Sarah, du är ju inte gammal..du är bara klok :) Love you!

2009-11-06 @ 14:09:32
Postat av: Maria

Fiin Blogg :D



Ska du se IDOL ikväll? <3

2009-11-06 @ 14:21:41
URL: http://spoti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0