Smällfet och hur ohelig som helst

Som rubriken lyder känner jag mig nu.
Av någon konstig anledning har jag fått en otroligt sötsug som finns jämt och hela tiden.
Egentligen ska jag väl inte påstå att den anledningen är konstig utan det är jag själv som har skaffat mig ett behov av sötsug.

Innan jag började på mitt nya arbete åt jag aldrig socker eller aldrig, sällan är väl rätt ord. Jag var aldrig sugen på godis eller kakor, bullar eller liknande.
Var jag sugen på något var det, chips, popcorn, fruktsallad, morötter eller liknande. Jag har alltid varit mer fet än söt om man definierar det i matväg, fast man kanske kan göra det till en dubbelbemärkelse, vad vet jag!

Nu sen jag började mitt nya arbete finns det kakor här jämt (och en fruktkorg iofs) och varje kund bjuder på fika eller så bjuder jag dem på fika.
Tackar jag nej när någon bjuder?
Nej.. Därav mitt påbörjade sötsug som defnitivt inte kommer att bli bättre när julen är på ingång.

Det är inte så bra att vara sugen på chips samtidigt som man är sugen på godis. För då binder sockret fettet. Så nu är det allvar, nu ska jag sluta äta sött! Det behovet behöver inte jag.

Jag ska återgå till fet, fet istället för söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0