Girig

Jag vill komma på en uppfinning.
Vad gammaldags det lät.
Men tänk om man kom på något riktigt riktigt bra som alla behöver i sin vardag.
Och så säljer man det patent och blir rik!
Det vore ju perfekt.
Men jag kan inte komma på något alla behöver i sin vardag, för vi har ju redan allt.

Vi har osthyvel, vi har färdigskivat bröd, vi har glödlampor, datorer, telefoner, tv.. allt..
Jag känner inte att det saknas något i mitt hem för att det ska bli fulländat, så jag kan verkligen inte komma på någon uppfinning även om jag har ideér.

Men jag skulle vilja komma på något och bli riiiik!
pengar är inte allt, nej jag vet.
man kan inte köpa allt, jag vet.
men fan vad allt skulle underlätta om man hade massor med pengar!
och vad kul man skulle kunna ha.
bjuda vänner på resa, ge bort presenter, äta god mat ute varje dag, köpa massor med kläder etc. etc.
man kan ju drömma bort sig hur långt man vill när man tänker på pengar.
helst skulle man ju vilja vinna pengar.
men jag skulle nog känna mig mer "värd" pengarna om jag arbetade för dem, eller kom på en uppfinning etc.

jag känner mig så himla girig just nu.
vill ha så himla mycket, ge bort så himla mycket.
men jag får väl ge bort min kärlek och skit i alla (o)nödvändiga prylar.

Ttyl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0