Dag 6 - mina syskon

Då ska detta handla om mina syskon, men jag ändrar till min syster för jag har bara ett syskon.

Johanna, älskade Johanna.
Min syster är 10 år äldre än mig, när jag var liten så fanns hon alltid vid min sida.
När jag blev äldre och även J blev äldre så flydde hon landet.
Hon åkte utomlands direkt efter studenten nästan och var borta i evigheternas evighet och jag hann växa upp att bli en tonåring.

När hon kom tillbaka så kände vi ju inte varandra, min syster hade gått från tonåring till vacker kvinna och jag från liten flicka till jobbig 14-åring.
Vi började om och lärde känna varandra för dem vi var och vi insåg ganska snabbt att vi är så lika, klart vi är lika vi är samma kött och blod.

idag så är vi ihopsatta, vi vet allt om varandra vi hörs flera gånger i veckan och ses så ofta vi kan.
vi ringer varandra om vi är glada, ledsna, ser en kändis, behöver smakråd, sminktips, låna kläder, snacka skit eller bara fråga hur det är.
utan min syster vore jag ingenting, min syster betyder så himla mycket för mig, hon har hjälpt mig i alla möjliga situationer och ställt upp, hon har lärt mig en massa och kommer alltid fortsätta göra det.
min syster är mer än bara syster, hon är min närmaste vän också.

tanken av att vi har samma gener i oss och att vi är syskon värmer mig för denna person skulle jag aldrig klara mig utan - hon är bäst!

Dag 6 - Min syster


jag älskar dig <3

 






Kommentarer
Postat av: Syster :)

har inte varit inne o kollat här sen du började med denna grej så blev lite förvånad när jag fick läsa ett helt inlägg om mig själv <3 du beskriver så bra hur det varit.. är så glad över vår relation som vuxit fram genom åren och att vi idag har varandra så nära. hoppas att det alltid kommer vara så :) Jag älskar dig också min kloka syster!

2011-02-12 @ 08:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0