jag tror att jag kan

igårkväll skippade jag indoor walking och vi satte på oss skidorna och begav oss upp till storstenshöjden som öppnat "stora" backen på natursnö.
det var så skönt och bryta vardagen och dra iväg för lite skidåkning.
såklart blev det en kopp varm choklad med lite grädde på toppen också, men det brände vi snabbt bort.

jag tyckte jag var så duktig på mina "mad trix big mountain" (ja, de heter så!) skidor att jag försökte på mig ett hopp.
första gången gick det bra och jag landade fint, dock var jag stel i hela kroppen.
andra gången tänkte jag att jag skulle vara mjuk i kroppen och komma högre.

jävlar vad jag flög och jävlar vilken krashlandning, ena skidan åkte av och jag bara dunsta ner med huvudet före i snön.
jag kollar upp och ser att ingen sett mig, och sen kontrollera jag så alla ben var kvar och sen börja jag skratta så magen vek sig för det måste sett otroligt sjukt ut. synd att ingen såg mig och kunde skratta med mig.

nästa gång vi tog den sidan så tänkte jag att jag skulle undvika hoppet men insåg ganska snabbt att det fanns ingen annan väg att åka, så på hoppet igen. denna gång gick det bra.

idag är jag helt hängig, en tand som värker i hela jävla huvudet, en febrig kropp (tror jag) och ögonlock som vill falla ihop.
jag måste vila, jag måste ta det lugnt.
ikväll ska jag vila, jag ska sova och vila och inte göra någonting.

 


Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

Åh gud tack så hemskt mycket, vad glad jag blir!! Jag vet inte hur jag fått till ögat på bilden. Det bara går av farten :-) Kramis

2011-02-24 @ 09:25:26
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Bra jobbat i backen!! Jag är värdelös på slalom, har åkt det kanske 4 -5 ggr i mitt liv. Krya på dig och ta hand om dig idag...



Tack för din kommentar, kul att du gillar att läsa om min träning. Det peppar ju mig också att veta att folk tycker det är spännande.



Och vilket schysst belönnigssystem du har!! men jag menar, fortsätter du i den tanken har du snart en träningsdgarderob för ett helt kompani haha! och det är ju förvisso inte fel=). Jag har satt upp ett par grejer som jag ska få köpa efter mitt tre månaders kontrakt iaf. Och sen kommer jag förhoppningsvis, elelr ja, utan tvekan att fortsätta. Jag behöver fylla upp lite mer träningskläder om jag ska fortsätta iden här takten ,haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0