Bättre sent än aldrig - midsommar 2012

Jag vaknade av att min kära kombo J sprang runt i lägenheten och när hon såg att jag var vaken slog hon på en låt på högsta volym och sa ”taggaaaaa!”.

Svårt och vakna på dåligt humör då!

Peppad ställde jag mig upp och inser att fasiken jag har nog feber.

In i köket lite halvt snurrig och gjorde ordning C-vitamin, en resorb, chisang och frukost.

Inte en chans att jag är sjuk på självaste midsommar.

 

Några timmar senare dök det in ett gäng vänner, vi gjorde oss iordning och drack vin.

 

Sen begav vi oss till festen i världsklass.

Några vänner hade kommit på den briljanta idén att ha en midsommarfest ute på landet, inte vilken liten midsommarfest som helst.

150 personer var inbjudna varav nästan alla vet vem alla är om inte annat vet vi det nu.

 

De hade ordnat ett stort tält, med ljud och ljus, mat och dryck och tävlingar såsom kubb och fotboll, beerpong etc. och även en tävling som var så vidrig -

Shotroulette, vilket innebär att (killar mot killar tjejer mot tjejer) tävlar genom vem som klarar flest shottar.

Tror ni det var goda shottar? Absolut inte, vidriga shottar med sillspa, anjovisspa och massa annat vidrigt.
Och de klarade det, både tjejer och killar, några spyor och några äckliga grimarser men fan vad de shotta.

Till slut så säger en av värdarna ”fan finns det inge äckligare vi kan ta. Denna tävling kommer aldrig ta slut!”.

Tjejerna var inte sämre dem utan drog i sig sillspad och annat vider.

Mina vänner hade skrivit upp mig på listan (de har fått för sig att jag tydligen är duktig på att shotta) men TACK & LOV så strök jag mig innan!

 

Vi varvade kubb med beerpong samtidigt som vi satt ner och pratade, skålade och njöt av en god mat och sen dansade till solen gick upp igen.

 

Det var en otroligt bra fest, mycket skratt, lite tårar, inget tjafs, inget förstört – våran väska med kläder i blev stulen men upphittades på parkeringen, en trött tröja var ingen som ville ha.

Det enda hemska på hela festen var bajamajan, varje gång man var kissnödig höll man sig in i det sista – skräcken inför att gå in dit och någon har gjort nummer två.

Fy! Men vi klarade oss.

 

Tackar de fantastiska människor som gjorde midsommar till succé.

 

Dagen efter låter vi bara försvinna bort från minnet och aldrig komma tillbaka.

 

fint folk dricker burk.

Shotroulette - vidrigt!

:)

den fria baren började sina ut - men här finns det pengar!

stygga flickor.

midsommarstången.

Mattias fick present av mig & min kombo, vi slog in det perfekta chipset i ett paket till honom!

Midsommarflickor presenterar midsommar skräcken.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0