energisk eller energilös

jag har fått kommentar om att jag bloggar för dåligt så nu ska jag skärpa till mig lite.
Dock fungerar ju inte blogg-appen, någon mer som har problem med det?
 
Veckorna flyger förbi här och jag inser att det snart är semester, snart kan man sova riktigt länge på morgonen och vara vaken lite längre på kvällen. Ha tid för saker som man annars inte hinner med på vanliga dagar.
Och så den härliga återhämtningen som är så viktig.
 
Ibland har jag jätte mycket energi och kan ge av mig själv till alla och har ork till precis vad som helst.
Men sen ibland går luften ur och jag behöver hämta ny ork någonstans.
 
Det bästa är när man har så bra vänner som man ger och tar energi av. Man delar.
Mina vänner är bäst på sånt, speciellt en vän från högstadiet - hon frågar alltid "hur är läget med dig?" hon tar sig tid att lyssna på det man säger och hon svarar alltid med något klokt ord eller råd. Hon ser mig och hör mig precis på samma sätt som jag tar mig tid att lyssna på henne och försöka stötta.
Hon tar aldrig någon energi för jag vet att hon alltid ger tillbaka.
 
Jag tycker det är så viktigt att finnas där för sina vänner och familj, lyssna på dem med båda öronen och finnas där för dem, glädjas med dem, gråta med dem, skratta med dem och allt där till.
Det är energiutbyte.
Och på min semester ska jag spendera all den tid jag kan med dessa människor, för att ge dem energi och för att själv hämta ny kraft.
 
Nu önskar jag att solen kan titta fram också med sin solenergi, den gör en glad!
 
 
ett dopp har det blivit i år i havet!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nadine

visst är det värdelöst? du verkar däremot ha ett väldigt positivt tankesätt :) blir väldigt inspirerad!

2012-07-13 @ 14:58:40
URL: http://nadineaskerblom.blogg.se
Postat av: Johanna

<3 Älskar dig <3

2012-07-23 @ 22:03:37
URL: http://johannasboudoir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0