don't take me for granted and i'm going to love you to.

jag upptäcker för varje dag som går hur lycklig jag är att jag har så bra människor runt omkring mig.
mina vänner & familj ger så mycket av sig själva till mig och jag hoppas att jag ger lika mycket tillbaka.

det är så lätt att ta någon för givet samtidigt som det är så himla lätt att ge någon annan stöd, pepp, råd eller bara finnas där för den.

om vi bortser från facebook och alla fjantiga hjärtan där samt alla bloggar och tittar utanför cybervärlden och det man i verkliga livet säger och vilket sätt man beter sig mot sin omgivning och vänner.
att bara finnas där och lyssna på vännen som kanske har en fis i rymden till problem eller som är i världens livssituation kan betyda så oerhört för just den vännen.
och att säga till vännen att den är en bra vän och att man gillar vännen kan räcka långt.

ibland funderar jag på vad just jag gör för att förtjäna så underbara vänner.
vad som har tagit mig till just dessa underbara personer.

mars månad kommer alltid förbli en jobbig månad för mig, en månad av sorg & saknad.
samtidigt som jag saknar så uppskattar jag alla dagar när solen tittar fram och ger mig ny energi och alla kalas som ska hållas i under mars månad.
men det är fortfarande en månad som jag saknar, tänker & försöker förstå.
och när man funderar på hur det kan gå för vissa så börjar jag uppskatta mer och mer min omgivning och vill bara säga till dem varje dag att jag bryr mig om dem, jag är rädd om dem, jag vill ha dem nära och visa att jag verkligen tycker om dem!

jag tycker det är så viktigt att inte ta varandra för givet, att uppskatta varandra, finnas där och stötta, skratta, älska, prata, acceptera, kramas eller bara vara med nära och kära.
man vet aldrig vart vinden bär här näst, man vet aldrig riktigt exakt vart man har den man känner bäst.
passa på att visa då, att du finns där för den som behöver dig, för den som du senare behöver, för den som älskar dig och den som älskar mig.

 



Kommentarer
Postat av: Ingela

Fina ord! Här kommer det ett <3 men hade jag dig här hade du fått en kram..

2012-03-13 @ 20:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0