mat mat mat

potatisgratäng, hamburgare, tårta, soppa, kött, korv, ris, kakor, bröd, pudding, kyckling, lax, middag.

mat, mat och återigen mat.
jag är så trött på mat.
varför måste vi äta?
det är ju bara jobbigt.

gick upp klockan 09 och nu är klockan 10:30, jag är dö hungrig men det är så tråkigt att komma på vad man ska äta till frukost och så ska man göra ordning det också.

samma sak är det ju på vardagar också, man ska äta både frukost, lunch och middag!

lunchen äter jag oftast ute så den är bara frid och fröjd med, då kan man bara titta på en meny med några val och säga vad man vill ha sen är det klart.
men när det gäller hemma på vardagar, då ska man öppna ett kylskåp och försöka komma på något. det är så trist.
oftast slutar det med keso och sallad eller någon fisk eller soppa.

det som är roligt med mat det är när man bjuder hem folk, när man får åka iväg och handla och förbereda, laga och njuta av maten ihop.
det tycker jag är superkul verkligen, jag älskar att baka och laga mat.
men då vill jag att det ska njutas av i sällskap och det ska ta lång tid att äta.

undra hur det är för familjer med barn? Är det samma tråkiga vardag eller kan man krydda till det och ha helg middag hela veckan?

När jag har familj så ska jag ha matkasse med recept, det måste ju vara värt att få både recept och mat hem för en hel vecka.
Bara och laga och njuta - inga funderingar!

Det var längessen jag gav er något recpet på något enkelt, snabbt och gott.
Så här får ni min vardagsmat som jag ofta brukar äta och det är faktiskt gott, prova!

ISOMAT

Ingredienser:
1 burk tonfisk
1 pkt bönmix
1 burk majskorn
1 avokado
lite balsamvinäger

skär upp avokdon, öppna alla paket och burkar och lägg upp på tallrik, ringla lite balsamvinäger runt om!

Proten: 38% Kolhydrater: 30% Fett: 32%
kcal: ca 227

Idag blir det lunch på Brasseriet med syster!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0