never have met you

vi är så snabba på att bedöma och tro saker om andra människor.
känna, anta och uppfatta andra på vissa sätt.
speciellt i tredje part.
du berättar för mig om en person, jag skapar min bild av personen och i några fall stämmer bilden beroende på hur du målat upp bilden.

man kan ju verkligen om man vill skita ner någon annan genom att bara tala ont om en annan person.
det är sjukt hur människan snabbt anförtror sig till referenser och sedan skapar en antingen ond eller god bild av en annan person innan man ens mötts.

att anta, att tro och inte veta är så dumt.
jag tycker man ska sluta med det, inte tro saker om andra utan fråga istället.
att inte anta att en annan person ska vara eller göra som man själv antar.
det blir så dumt, när man antar att andra ska agera på det sättet man själv gör.

vi är ju alla olika personer som fungerar på olika sätt och ingen kan anta att jag fungerar på det sättet som du gör.

man ska inte tro så mycket, det blir så komplicerat då.
det bästa är att skapa sig sina egna illusioner och uppfattningar.

 

sånt här snurrar runt i min hjärna när man försöker vila dagen efter en champagne kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0