sun is shining

våren kommer varje år precis som vintern, varje vinter blir jag lite lätt deppig över mörker.
varje vår blir jag lycklig.
samma visa varje år.

och nu börjar vårkänslorna komma & det spritter i hela kroppen!
3 månader kvar till riktiga sommaren,
jag dör av längtan.

Jag längtar efter sena nätter tillsammans med tjejerna, vinet gör oss dåsiga och diskussioner om oväsentliga saker som top model eller hårfrisyrer är viktiga, ilandsproblem som kan pratas om ute på balkongen med vinglaset i handen.
sånt som man inte bryr sig om riktigt och som inte är viktigt, sånt som man bara kan prata om utan att det för med sig någon tyngd i det man säger.

Skrattena flödar och afterworken blir allt tätare på uteserveringarna, skratten till stand up comedy på strömpan, picknick söndagarna på badstranden, glassen på soldäcket och shortsen med gräsfläckarna från lördagens häng i parken.

ja, jag är helt klart mycket gladare på sommaren. självklart är jag glad och har stunder på vintern med, men sommaren och all det innehåll den ger, det är en känsla för sig.

Älskade sol, välkommen - jag har saknat dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0