stop and listen

lagom till ledigheten börjar så ska jag känna mig som en rishög.
nu skriker min kropp: vila - träna - ät bra - mer vitaminer.

det är något som jag verkligen glömt bort senaste veckorna.
frukt har bara legat i fruktskålen & ruttnat bort, vila har inte ens varit tanke på då det finns massor att göra och massor av roliga saker att prioritera.
äta bra har inte hunnits med då jag knappt varit hemma.
och träna - det har jag saknat, tränat två gånger på en mer än en vecka - that's shitty!

nu är snart vardagsrummet klart och helgen ska det göras klart allting.
sen så blir det in i rutiner igen, vila - träna - äta bra och komma ihåg frukten, den dyrbara vitaminrika goda frukten.

Hur gör ni för att få in rutiner i kaos/livet?

Små rutiner har man väl oftast som borsta tänderna, dricka vatten etc.
Känner ni igen er när man tappar bort sig själv och inte hittar riktigt rätt?
Enligt en bok (att leva till 100%) så säger de att forskning visar att det tar ca 3 veckor att komma in i rutiner igen.
3 veckor känns som en evighet, på något sätt måste man ju hitta tillbaka fortare eller på något sätt bibehålla rutinerna trots kaos.
Nu när jag säger rutiner så menar jag inte gå upp klockan 6:30, borsta tänderna 06:55 etc. utan mer livsstilen, att fortsätta hålla den i bra rutin med mat, träning, vila, nöje etc.


jag har inte varit sjuk på 1 år och tänker banne mig inte bli det nu heller, nu ska här kureras, mentalt och fysiskt!
några tips för att förhindra förkylning?
och några tips på att få tiden att räcka till bättre samt att hinna allt man borde hinna för att ha en välmående kropp?




Kommentarer
Postat av: Anna i Aussieland

Basta tipset: Det finns inga ursakter. Det ar bara att kora :-)

2012-05-17 @ 08:29:29
URL: http://uppochnerlandet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0