Det där med kolhydrater..

Försöker på mig GI, eller ja, lågkolhydratskosten lite mer "strikt" än jag gjort tidigare.
Har alltid ätit som GI, två-tre potatisar istället för fyra-fem. Men nu kör jag stenhårt, en potatis.. knappt. 
Försöker också att hålla tider och äta mer protein. Har också alltid gjort det senaste åren men nu vill jag göra det mer "strikt" för att komma över tröskeln och nå lite träningsresultat som jag saknat. 
 
Imorgon är det frukost på jobbet, då kommer det dukas upp nybakta frallor, ost och flera olika sorters skinka och man får ta två olika sorter skinka på samma macka om man vill också. Otroligt lyxigt.. nom nom nom..
 
Den där frukosten måste jag klara mig igenom. Jag måste tänka "på lördag, på lördag får jag också frossa i frallor!" för det är min ätardag/kolhydratsdag för att chocka kroppen att förbränna mer. 
Nästa lördag är vi i Göteborg och arbetar, då ska jag frossa, i frallor! Massa frallor.. 
Jag kommer se ut som ett barn som precis kommit in i en godisbutik, oj vad det ska frossas.. 
 Men jag måste klara igenom morgondagens frall-tortyr.
 
I can  I will sägs det ju... Och jag vill ju, så då kan jag väl?
 
Hur gör du? För att klara dina mål?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: syster

Tricket är att alltid ha med sig alternativ! Svårt att titta på frallätarna utan att äta nåt själv. Hade samma scenario varje morgon på mitt jobb.. hade dock alltid keso och några kokta ägg i kylen, hallon i frysen o llite pumpafrön i skåpet.. visst var det inte samma som frallor men hade alltid nåt att stoppa i magen o då är det så mycket lättare att stå emot..så det är mitt tips :-)

2014-01-17 @ 07:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0