det kan inte bli för mycket

mitt huvud snurrar och magen kurrar.
vad hände?
var det meningen att man ska bli såhär bakis när man kommit över 20 strecket?
imorse var jag inte bakis alls men nu känner jag mig hel trasig.
min vän gav mig svaret att imorse var jag tydligen fortfarande full.
men jag tyckte inte att det blev så många cider igår. hm.

det är det som är problemet med mig, det finns inga gränser.
har jag ändå påbörjat att bli lite lullig så tänker jag inte "oj, nu borde jag kanske ta ett glas vatten & hålla mig iform"
utan då tänker jag istället "äh, vafan, har jag ändå kommit såhär långt kan jag lika gärna fortsätta".
Även fast jag har min moralvän brevid mig som står och dricker varannan vatten så drar jag ändå kortet för en till cider.
men visst kan jag beställa vatten också, men det kanske inte händer lika ofta som det beställs en cider.
vilken fyllekajja tänker ni, jag menar inte att jag går runt som en dräggig och vinglig anka som tappat balansen utan att jag fortsätter när andra brukar sluta fast jag blir inte dräggig och vinglig för att jag tar en cider till, skillnaden är bara att jag blir mer bakis än alla andra.

på tåget till kumla idag (jag var där igår & badade jacuzzi med E & drack rötjut & var djupa sen slutade det med att min bil blev kvar & vi tog våra ass till Ritz) iallafall på tåget till Kumla idag satt vi med varsin festis och en kaffe i handen och sa att "nej, nu får det vara nog. Nu måste vi lugna ner oss"
sen kollade vi på varandra och förstod att det vi nyss sa aldrig kommer att bli sant.
men är man ung så är det lika bra och köra på, man vet inte hur länge man kan springa ut på krogen en onsdag kväll eller dricka rötjut och sympatisera varandra en vanlig vardag.
man vet inte hur länge man kommer att få vakna upp lite småbakis och skratta sig igenom hela dagen med en minst lika bakfull kompis.
för snart om några år så är man "vuxen" och kanske skaffat sig en ny typ av livsstil med barn, familj, etc.
och de åren kommer nog gå fort om det fortsätter att vara såhär roligt att leva, så det är bäst att passa på nu.

hädanefter ska jag iallafall försöka hitta mina gränser och ta det där vattnet som alla andra också står med.
men.. cider är ju godare än vatten..

Ttyl!

Kommentarer
Postat av: Zara

Hehe ja det brukar låta så va ? ;)

2010-04-02 @ 07:18:11
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0