en helt vanlig tvättdag

vad skönt det är när man är klar med tvättandet!
fast jag blev väldigt arg imorse när jag klockan tio i åtta stod inne i tvättstugan och sorterar tvätten.
när jag kollar upp hänger det lappar på två maskiner av tre (varav ena är torktumlaren).
det står med vacker handstil på en skrikgrön lapp "trasig, felanmäld 3/4"
det började rycka lite i ena ögat och bubbla inombords.
bet ihop och tryckte in första maskinen.

efter att väntat i exakt 58 minuter på att den ska bli klar traska jag ner igen för nästa maskin.
till min förvåning hade våran snabba hyresvärd varit där och lagat både tvättmaskin och torktumlar.
i hopp om att han inte stått och sniffat på mina trosor så tryckte jag in nästa maskin och resten i torktumlaren.
timmen senare så traskar jag ner igen lika glad som innan.
ska ta ut tvätten ur torktumlaren och upptäcker att det är BLÖTT fortfarande..
nu rycker det mer än någonsin i det högra ögat och bubblorna i magen blir till svordomar.
vafan är problemet, jävla skitmaskin! den är fan JÄMT trasig.

kan de inte investera i en ny eller? den vi har är ju sen stenåldern..
grå och dassig och låter som ett ånglok när den drar igång, luddfiltret läcker och tvätten blir aldrig torr.
fem spänn per gång ska de ha också för att man ska tvätta.
så inte nog med att man inte får tvätten torr och klar så måste man springa till affären och växla till massor med femkronor bara för att matematiken hos hyresvärden inte är så bra att han kan skriva dit en extra 50lapp på hyresavin.

nu hänger det tvätt här och var i lägenheten och strumpor och trosor ligger utspritt i sängen.
jag hatar när man inte blir KLAR, alltså helt klar med tvätten så man slipper tänka på det.
när det ligger vikt och torrt och klart i garderoben.
inte lite här och var blött i lägenheten.

nej, nu ska jag äta mat och försöka att inte vara orolig att någon fluktat på min tvätt.

it's the wrong alice, but we do an micaela instead.


Ttyl!

Kommentarer
Postat av: Sandra Is The Shit!

Haha jaa han kan ju slänga ur sig lite allt möjligt ibland. Nja inte riktigt redo för beachen än, men snart! Nu har jag spytt bort några kilon haha så det går bättre :D



Ja faan kom och hälsa på :) Bara att höra av dig när du vill :D <3<3



ååhh har ni också en cptvättstuga som alltid krånglar? haha! vi hade det nere på solhemsgatan! skönt att slippa det :P

2010-04-06 @ 14:25:02
URL: http://ensandran.blogg.se/
Postat av: W I C T O R I A

haha fy va jobbigt!

& Måste säga dig, du formulerar dig sjukt bra! Du borde write for a living! :)



sv; Tack rara du! Jobbigt med klagande människor som inte ens kan stå för vem/vilka dom är tycker jag :/

KRAM

2010-04-06 @ 16:02:03
URL: http://wictoriawester.blogg.se/
Postat av: Zara

Mm känner igen det dära, lika dant här emellanåt :@

2010-04-07 @ 07:51:49
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0