hon har rock 'n' roll i sina bröst

jag ringde aldrig samtalet igår som jag skrev om.
men jag ringde dock ett annat samtal som resulterade i goda besked.
man ska inte fundera så mycket kring allt tror jag.
att tänka och formulera om saker och kringå och vända uppochner är inte bra.
det blir så komplicerat alltihop då och man får ångest.

man ska inte få så mycket ångest, det är så onödigt.
jag fick ångest för en skitsak här om dagen som inte ens var mitt fel.

jag var på väg till jobbet och ser en gubbe med rullator som kämpar med att få upp en dörr och då smiter jag fram och håller upp dörren åt honom för att vara snäll och jag tänkte i mitt huvud "nu har jag gjort dagens goda gärning" gubben kollar på mig och de luddiga spretiga ögonbrynen böjs ihop till ett argt V och han ryter "STÄNG DÖRREN" jag blir paff och harklar fram "meen..meen.. jag tänkte bara hjälpa...dig..." hans pupiller vidgas till att bli svarta och han ryter igen "STÄNG DÖRREN, JAG KLARAR MIG".
Jaha, jag stänger dörren och går iväg med svansen mellan bena.
Jag ville ju bara hjälpa gubben men han blev arg? Snacka om att jag blev paff.
Kunde inte han bara låtit mig hålla upp dörren åt honom? Envisa gubbe !!

Straxt efter det så har jag vänt på alla stenar & tänkt och formulerat om allt och kommit fram till att det var jag som gjorde fel (vilket det inte var) och då får jag ångest.
Jävla gubbe att ge mig ångest på min soliga dag! Va? vad är det för stil?
men nu var det ju inte han som gav mig ångest, det var ju jag. Det var ju jag som vände runt allt. Så onödigt! måste sluta med det.

När jag kom till jobbet igår berättade jag för E om mitt svåra samtal och hon förklarade enkelt som en plätt vad jag skulle säga och vad jag kunde ha som backup och att jag inte hade något att förlora.
Men ja, det var ju så jag tänkte från början. Men sen gjorde jag om allt i huvudet och formulera om, vände och krängde.

Jag tror inte man ska ta allt så jävla seriöst allvarligt, klart man ska se allvarligt på saker och ting.
men en del saker får man bara skita i och se som en skit sak.
Man ska inte vända på allt, tänka om och om igen på allt, man ska inte badda såren med salt.
SKIT I SAMMA är ett ord jag ska börja använda mer!


Nu ska jag fan i mig ringa det där jävla samtalet, skit i samma om det går åt helvete!



Kommentarer
Postat av: Sofia

åååh, hoppas ni får in den gråa väskan då ska jag shoppa om ni är en aningen billigare :D

2010-04-22 @ 14:00:14
URL: http://sburstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0