lär dig slappna av ?

vila säger doktorn, vila säger mamma, vila säger alla.
hur kan man vila när man inte har tid att vila?
prioritera bort saker så att man kan vila resulterar bara i att det blir extra mycket att göra veckan därpå.
herregud, vila kan jag göra när jag dör.

mitt liv är fartfyllt, många vänner som jag vill träffa, många aktiviteter som vill göras, ett jobb att sköta och även lite studier på det och ett hem att sköta.
allt under kontroll, tills man stupar och doktorn säger vila.
vila, paus, andas, varva ner.
hur länge? räcker några timmar? eller menar ni flera dagar?
jag förstår inte vila och dess innebörd.
jag vilar när jag sover.

så nu gott folk tänkte jag vila.
men, man kan väl vila samtidigt som man pluggar?
då ligger man ju still och bara läser och slår lite i lagboken.
det måste väl vara att vila? jag ligger ju iallafall still..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men vännen då! Har du gått och blivit utbränd? Eller vad är det som händer? Nu ser du till att VILA! Och nej, det är inte att vila om man ligger och pluggar samtidigt. Att vila är att bara slappa, se film/tv, slösurfa, ta en promenad i vårsolen, äta en glass, mysa med mera. Du måste ta hand om dig! kram

2010-04-26 @ 13:18:33
URL: http://devackra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0