Julkänslan

Har ni haft någon julkänsla? Jag har faktiskt inte haft någon alls, men fick den igår.



 Jag traskade in på marieberg igår och skulle inhandla ett nagellack bland alla svettiga människor som sprang runt och leta julklappar med barnen under armen.
 Jag gick lugnt och försiktigt igenom människomassan och tog mitt nagellack och ställde mig i den långa kön.
Jag märkte att en mamma med svett i pannan och jackan uppknäppt nog blev irriterad på mig för att jag var så lugn och hon hade ett barn som gallskrek och ett barn som tjata och där stod jag lugn och fin, jackan fortfarande stängd och bara väntade på min tur utan bekymmer.
När jag betalat mig nagellack så sa den svettiga mamman till barnen ”om ni inte är snälla och står stilla nu kanske inte tomten kommer på fredag”



Då just då precis i det ögonblicket fick jag julkänsla, stresskänslan försvann och julkänslan kom.
Tomten, tomten kommer ju på fredag!
Och jag har nog varit snäll i år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0