Svettiga mammor & skumtomtar.

04:45 ringde klockan, det varma täcket skulle av och kläderna på, frukost skulle lagas och sminket skulle läggas.
Ögonen och hjärnan var inte med. Är allt nedpackat till kursen som skall pågå i 3 dagar i Göteborg?
Jag rabblar upp allt i mitt huvud och antar att jag packat ner allt.
Klockan 5 på morgonen är inte allt glasklart direkt.
Efter mycket stök och en gnutta stress så satt jag inne i väntsalen och väntade tålmodigt på att tåget skulle komma 06:00 och ta mig till Göteborg.
Jag rabblar fortfarande upp hela listan med sakerna som jag måste ha dessa dagar ihopp om att skulle jag ha glömt något har jag fortfarande chans att få med det.
Jag avbryt i min lista jag rabblar av ett utrop från SJ:

"Tåg 7561 mot Göteborg är försenat och inkommer 06:20 vid spår 1A"
Jaha, jaja, 20 minuter hit och dit det hade jag väl kunna förväntat mig.
06:18
"Tåg 7561 mot Göteborg är försenat och inkommer 06:35 vid spår 1A"
Vafan, jaja.. jag hinner i tid iallafall.
06:33
"Tåg 7561 mot Göteborg är försenat och inkommer 06:50 vid spår 1A"
MEN ?! jaha.. det får väl gå.
06:48
"Tåg 7561 mot Göteborg är försenat och inkommer 07:10 vid spår 1A"
VAFAN!!

Det var väldigt varmt i väntsalen och jag hade en metro tidning i handen underhållningen av att se andra människor under denna tid var roande.
Men vetskapen om att jag skulle kunna sovit 1h längre gjorde att det började rycka i ögat.
jag gick alltså upp kl 05 och förväntade mig att sitta på ett tåg en timme senare.
ICKE!
Jag inser att jag aldrig mer ska lita på SJ och hädanefter boka ett tåg kl 05:00 och förvänta mig att det går 06:00.

Väl på tåget så får jag sitta bekvämt och brevid en pratglad dam som berättar för mig att hon ätit skumtomtar idag.
Jag nickar och ger henne ett leende och förväntar mig att hon ska förstå att den resterande resvägen vill jag att hon kniper igen.
Icke!
Damen vill så gärna berätta om att skumtomtar är egentligen inte hennes favorit men att hon blivit erbjuden dem av den andra trevliga damen i bistron och den pratglada damen brevid mig erbjuder sig att ta med några skumtomtar till mig när hon går och köper kaffe.
Jag tackar vänligt nej och slår upp min dator och stackars damen brevid mig inser att hon ska vara tyst.

Jag grubblar över varför jag inte valde en tyst vagn då jag hör barnaskrik bakom mig, jag vänder mig om och ser en svettig mamma som fortfarande inte fått av sig ytterkläderna på varken sig själv eller sin son.
Hon kämpar med att ta av ytterkläderna på sonen och svetten dryper då sonen motvilligt vill klä av sig då det är mer lockande att krypa runt bland sätena och låtsas att han är i ett rymdskepp.
Tanken slår mig igen, kommer jag någonsin att orka skaffa barn?

Jag återgår till min dator och märker snabbt att den vänliga pratglada damen somnat, skönt tänker jag men ändrar mig snabbt då jag hör att damen har lite problem med sin näsa.
Ett skarp piiip-ljud uppkommer då damen andas in..
Hon andas in genom näsan och det låter piiiiiiiip och när hon andas ut låter den bööörkkkk (snarkljud).

Jag som person mellan 06:00-08:30 är inte den anpassade personen, jag blir lätt irriterad.
Vilket gör att denna vänliga dam blir ett stort irritationsobjekt, stackars tant, hon som var så vänlig och erbjöd mig skumtomtar, här sitter jag och är arg på hennes näsa.

Efter många om och men så finner jag tillslut en ro bland barnaskrik, svettiga mammor och en snarkande dam och lutar mig tillbaka för en färd mot Göteborg.

Jag hoppas att min färd hem går i tid och jag ska banne mig se till att hamna i en tyst vagn.


Kommentarer
Postat av: A

Hahahah... fan va roligt skrivet!! Garvade högt åt bla pip-näsan :D <3

2010-12-07 @ 18:36:33
Postat av: Sandra

Du är inte ensam om att vara lite lätt irriterad när man är uppe den tiden! Folk ska helst låta en vara ifred och störiga ungar är allt annat än poppis! Jösses, tänk att det en dag kommer vara vi som står där med den skrikiga ungen och svetten i pannan... Sen blir det vi som pratar oavbrutet om skumtomtar och piper med näsan :P

2010-12-07 @ 18:49:35
URL: http://devackra.com
Postat av: Johanna

hahahaha asg vilket roligt inlägg o så bra skrivet!! Kan se dig framför mig och hur du kämpar för att dölja irritationen!!! Du kommer definitivt orka skaffa barn en dag för det är värt all svett i världen :-) Stor kram syster yster

2010-12-09 @ 13:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0