alltid en anledning

jag & E på jobbet har alltid varit fika tanter men vid nyår beslöt vi oss att sluta köpa fika.
Det har fungerat bra men igår kom vi in på fika ämnet och konversationen såg ut såhär:

E: Jag är så himla sugen på bakelse!
Jag: Jag med! Men nej.. vi ska inte..
E: Nej, vi ska inte..
Jag: När jobbar vi igen, på söndag... & jag fyller på fredag..
E: Men då kan vi ju fira dig idag med varsin bakelse!

En stund senare kommer E upp med en kartong från Wasa & ger den till mig & säger grattis.
jaha, så var det med det.. Alltid finns det en anledning till att fika.
Antingen fira födelsedag, eller fira semesterscheman eller fira att vi klarade budget, eller att vi vann tävling etc.
Alltid finns det en anledning.



& anledningarna är väldigt goda!

Idag har jag iallafall tränat bort bakelsen, tog E's Wii Active med mig hem och tränade ett pass imorse och det var faktiskt lite jobbigt.
Inte lika svettigt som gymmet men jag valde att köra medium passet på Wii imorgon ska jag prova intensiv och då blir det nog svettigare.
Men helt klart något jag tänker inhandla, jätte bra de dagar det regnar ute eller man inte hinner iväg till gymmet.
Bara att gå upp 30 minuter tidigare och köra ett pass här hemma. Då har man aldrig någon anledning till att inte träna.

Man kan lägga upp olika program och mål och så ser man hur man klarar dem.
Och hur mycket man bränner och bygger.
Och träningen består av springa, olika övningar, boxning, basket och massor av mera roliga saker.




Ttyl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0