a monkey need to dance - so do you!

jag blickar tillbaka på skolårens år, på "ungdomens" år.
vad mycket man hann med, vad många man träffade, vad mycket vänner man hade.

det var fest, det var konserter, det var myskväll, det var festivaler, det var aktiviteter, det var ännu mer fest.
jag undrar hur man orkade? och hur hade man råd? man hade ju endast 1050kr i studiebidrag.
jag blir helt slut efter en helg idagsläge, eller ja en lördagkväll, och inte har jag råd att festa jämt heller.
hahaha!

igår efter jag varit på universitetet så åkte jag igenom universitetområdet och såg alla studenter som grillade och drack cider och såg fram emot kvällen.
jag blev SÅ avundsjuk.
inte på att de grillade eller festade utan på gemenskapen mellan vännerna.
man hade ju en helt annan gemenskap och umgängeskrets när man gick i skolan.
alla var med alla, alla tyckte om varandra.
sen nu på senare dar, ja, då har folk fått jobb, flyttat, studerar borta, bor utomlands och jobbar helger.
det är svårt och få ihop det.

men jag är glad att jag har såna starka, bra och härliga minnen från skolgången.
Och jag hoppas att mina vänner utomlands snart kommer hem igen och jag hoppas att vi som jobbar helger kan få ihop det mer och jag hoppas att alla studenter snart får sommarlov så vi kan ses!

Nu inväntar jag en vän som ska komma hit och plugga lite med mig, det ska bli kul även om lagboken är tung.
Jag kommer nog blicka tillbaka på dessa intensiva veckor vi har med plugg om ett år och tycka det var otroligt roligt!


Ttyl!

Kommentarer
Postat av: alexandra

håller med dig, men snart är mina helgen sluuuuuut :D <3

2010-05-27 @ 15:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0