Antingen är jag trög eller så fungerade inte systemet.

jag tycker väldigt illa om Örebro Universitet just nu.
denna kurs som även var min första var väldigt luddig.
många inställda lektioner, inga hjälpmedel, inga konkreta svar/uppgifter, försenade uppläggningar på blackboard och föreläsare som bara (verkar det som) bryr sig om att få sina timmar gjorda.
Vissa föreläsare har dock varit toppen bra och verkligen engagerat oss och gjort oss intresserade medan vissa struntar helt och hållet i det.

Vi blev lovade lektioner innan tentamen, fick vi det? nej..
Vi blev tillsagda att böcker är okej att ta med på tentamen. får vi det? nej.. endast lagbok.
Jag kunde ha läst mer och pluggat mer men poängen är att det är inte så lätt att försöka plugga överskådligt när alla kapitel är jätte djupa.

Igår satt jag & H ute hela dagen och pluggade.
När jag åkte därifrån kände jag mig inte ett skvatt klokare.
Dock var jag solbränd och hade haft en skön dag vilket var bra, men det kommer jag inte långt på tentan med.

Jag kommer inte att klara tentan, that's it.

En varm dag tillsammans med juridiken!


Tråkigt att slösa bort en termin på något som bara var ett blurr.
Men jag får tänka tillbaka på maj dagen hos H när det var sol & jurdiken slog härliga till!


Ttyl!

Kommentarer
Postat av: systerN

Hepp! nu har du helt fel fokus tjejen, som du tänker så blir det, kom evigt ihåg det.. "Jag kommer att klara tentan, that's it!" ska du intala dig själv och inte tvärtemot... Du kommer öka dina chanser att klara det om du är inställd på att göra det. Sätt nu mål för varje dag om vad du ska klara av och läsa och just do it! Jag tror på dig och är säker på att du kommer göra jättebra ifrån dig, och saknas något så vet du att du kan göra om den sen. släng prestationsångesten åt sidan och kör hårt nu, gör det bästa du bara kan så kommer du långt! Kram och lycka till!

2010-05-22 @ 21:07:58
Postat av: Hanna

Ja, vi hade en fantastisk sköndag! Men väldigt svårförståliga case. Ses i morron med böckerna i högsta högg!

2010-05-25 @ 08:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0