Make a change

istället för att köpa nya kuddar för 79:- styck så tänkte jag att man kan köpa tyg och sy fodral.
sagt och gjort.
Jag & Em stod inne på Calletex och funderade på vad man skulle välja för tyg, rea var det också vilket gjorde saken ännu roligare.
Efter att ha plockat på sig ett antal rullar med tyg gick vi till kassan, slängde upp buntarna och sa hej till kassörskan.
Hon muttrade hej och suckade, blängde, tjurade och rullade ut tyget och frågade (mummlade) "hur många meter....."
Jag svarade glatt " ta 2 meter av varje".
Efter att hon suckandes klippt några meter så knappa hon in summan och muttrade igen "69kr.."
Dålig dag tänkte jag och sedan gick jag vidare för att kolla på ett annat tyg, på tyget stod inget pris så jag frågade butiksbiträde nr 2 vad det kostade hon suckade, muttrade, blängde och sa "hmmf.. vet inte.. 49:- metern tror jag"

Alltså vafan, allvarligt, ryck upp er, skärp er, ta er i kragen, byt jobb!

Det är inte alla dagar jag tycker det är så jävla roligt och knalla iväg till jobbet
och träffa en del kunder, vissa är otrevliga, vissa är krångliga, vissa är lustiga, vissa är gulliga och vissa är helt dumma i huvudet.
Och det är inte alltid mitt humör är på topp, jag kanske har haft en skit dag innan.
Men det får man ju skaka av sig och sätta på sig leendet och vara trevlig ändå.

Ett jobb är ett jobb och det som sker hemma/fritiden får stanna hemma när man sätter in foten på jobbet.
Man får gilla läget och sköta jobbet, om man inte klarar det, nej då kanske man ska överväga att byta jobb!

Jag blir så trött på såna som sitter på Maxi, Coop, eller i andra butiker som är allmänt tjuriga när man handlar.
Varför? Även om dagen är skit så låt det inte gå ut över kunderna eller dina medarbetare.

*Är ni trötta på jobbet/livet, byt jobb, make a change, do something about it.
Det kommer inte komma någon och ge dig ett nytt jobb eller en förändring.

Nu ska jag trots min huvudvärk åka till jobbet, ta en alvedon, sätta på mig leendet och hjälpa mina underbara, olustiga, ibland tjuriga och ibland krånliga kunder tills de känner sig tillfredställda med sitt köp och vill komma tillbaka.

Ttyl!



* Fotnot = Jag vet att det inte är lätt att få tag på jobb, men man kan väl åtminstonde försöka om man nu är så trött på sitt, eller gå en utbilning eller gör något, förändra dig om du är trött på vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0