cash in - cash out

ja, lite tips & ideér fick jag på julklappar.
men jag har beställt en annan julklapp som jag verkligen kan rekommendera att ge till sina föräldrar.
meeeeeeeeeeeeen....... suck...
jag skrev värsta långa inlägget om varför jag just valt att köpa denna julklapp till mina föräldrar osv.
när jag skrivit klart och precis skulle posta inlägget kom jag på... mamma läser ju min blogg!
skit!

men jag har sparat inlägget och kommer publicera det efter julafton.
om någon har funderingar på vad jag köpt som är SÅ bra present så kommentera så avslöjar jag för er! :)


nu har jag precis suttit och varit nöjd över min balanserade och bra ekonomi som jag hade på mitt fin fina konto.
efter lite pappersarbete så sa det bara tjooooffs så var hälften av pengarna bort, eller hälften MER än hälften.

jag råder er som inte har körkort eller bil!
Skaffa inte körkort, åk buss, tåg, snålåk med andra!
har man väl skaffat körkort så kommer man på att fan vad bekvämt det är att köra bil.
Så slutar det med att man köper sig en bil och det gott folk, det är kul...men förjävla dyrt!
3800:- betalade jag på min bil! TRETUSENÅTTAHUNDRA - fifan!

Förr tyckte jag att månadskort buss & tåg för 800:- var dyrt.
jag saknar den tiden då jag var omedveten hur bekvämt och skönt det är med körkort och bil.

Tips för de som vill spara pengar!
Ta aldrig körkort eller skaffa aldrig bil om du vill spara pengar - fortsätt åka kollektivt eller snålåk!


eller gå - nyttigt & gratis!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart att ibland kikar päronet in vad nyfiken jag blir......långt till julafton. Bil är dyrt att ha men bekvämt..;)

2010-11-25 @ 22:23:02
Postat av: Zara

berätta vad du köpt! :)

2010-11-27 @ 07:22:51
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Zara

Pappa har en gul stor hund, ja han har väl haft honom i 3-4år kanske ? Han skaffade Jerry när jag hade min boxer, Minna iaf.



men berätta vad du köpte :)

2010-11-28 @ 09:36:34
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Zara

Åh vad bra.. Vart köpte du ????? :)

2010-11-29 @ 10:29:47
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: Wilhelmveronika

Very nice site. Well laid out.

2011-01-02 @ 18:42:15
URL: http://wilhelmveronika.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0