ready set go!

nu är jag redo för kalas hos Anders moder som fyller år!

jag kör lila idag, lila skugga, lila kläder, lila nagellack!
jag tror lila är min nya färg.
det är alltid så, jag hamnar i färg faser.

Lotta sa det när hon rensa ur mina påsar med kläder här om dagen "haha Sarah, GULT! det kommer jag ihåg, sommaren 2007, fan vad gul du var, gult jämt!"
Och så är det med mig och jag tror inte jag är ensam om det, man hamnar i färg faser!
I sommras var det randigt i alla färger, i vintras var det svart och volang som gällde, förra sommaren var det mycket marin färger som gällde och nu till hösten blir det nog LILA och lite miltärgrönt bara för att följa modet! :) Love it!

Iallafall, jag var förbjuden att köpa blomma till Anders mor så jag bakade en chocklad kaka med choklad frosting!
MUMS!
Jag hoppas hon gillar den!

 

Här får ni det ENKLA recepten, tar ju en sekund och slå ihop denna goding!

Kladdkakan:

Ingredienser
1,5 dl socker
2 msk kakaopulver
2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
2 ägg
75 gram smör
2 dl vetemjöl
Riven kokos

- Sätt ugnen på 175 grader.
- Smöra en form och häll i kokos som du "bröar med"
- Rör ihop strösocker, vaniljsocker, kakao, ägg, och salt.
- Rör ner det smälta smöret och blanda i vetemjöl till sist.
- Häll ner smeten i formen.
- Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.

Chokladfrosting ovan på:

Ingredienser
4 msk kakao
50 gram smör eller margarin
3 dl florsocker
2 msk grädde
1 äggvita


- Smält smöret i en kastrull.
- När smöret smält helt rör i florsocker, kakao samt grädde, låt svalna litegrann.
- Vispa under tiden äggvitan till fast skum. Vispa inte för länge - bara tills äggvitan tjockat.
- Vänd i den vispade äggvitan i chokladblandningen och rör ihop till en chokladfrosting.
- Nu kan du bre ut chokladfrostingen kladdkakan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0