mamma frågor utan barn

igår innan jag och empan skulle ut och spela golf så fick jag ett par små söta plantor av hennes rara söta mamma som sedan ska växa upp och bli stora paprika och chiliplantor.
när vi åkte ut till golfbanan så ställde jag dem i bilen.
nu kom jag på att jag glömt dessa söta små plantor i bilen och det är varmt som satan ute.

jag hoppas de inte dör, det vore hemskt.
tänk nu när jag fått förtroendet av emmelies söta rara mamma att odla dessa små plantor till stora paprika plantor - tänk om de skulle dö nu när de inte ens kommit ur bilen.
det känns hemskt.

tänk om jag blir en dålig plantmamma?
ja, jag känner mig som en mamma till dessa små söta plantor.
tänk om de dör? blir jag en dålig plantmorsa då?
tänk om jag lyckas hålla dem vid liv trots detta missöde att låsa in dessa söta plantor i bilen, blir jag då en bra plantmamma?

tänk vad jobbig det måste vara att ha barn, dessa tankar lär väl gå i huvudet hela tiden.
tänk om jag är en dålig mamma / bra mamma etc etc.
herregud, jag skulle ju få panik och oroa mig dygnet runt.
eller så skulle jag bli en sån där mamma som alla andra mammor snackar skit om,
en sån där mamma som skämmer bort ungarna och gör allt för dem bara för att inte vara en "dålig mamma".

Vad är en "dålig" mamma egentligen?
sånt där måste jag ta reda på låååååångt innan jag tänker skaffa barn, annars kommer jag grubbla ihjäl mig.

en sak är säker, jag ska försöka vara en bra plantmamma nu iallafall, jag ska rädda de där stackars paprikaplantorna idag!

DON'T YOU DARE DIE ON ME!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0