dag 10 - detta ångrar jag

alltså vad går denna lista ut på egentligen?
att man ska få ångest eller? haha.

det finns väl en del saker jag ångrar, en del saker jag ångrar mer, en del saker jag ångrar mindre.
men man kan liksom inte gå och ångra saker hela tiden utan man måste se framåt och försöka att ta de stegen rätt nästa gång så man slipper ångra sig.

jag kan ibland sitta och ångra att jag skolkade för mycket på högstadiet - men se, jag har lärt mig saker inom biologi nu.
jag kan även sitta och ångra att jag inte tog mig ur det stökiga förhållandet jag hade under tonåren - men se, jag klarade mig och  fick om inte annat mer skinn på näsan.
jag kan också ångra att jag inte åkte och jobbade i Barcelona efter studenten som planerat - men se, jag träffade världens bästaste kille och har rest mer än så idag med honom
.

jag kan välja att sitta och ångra mig om massa dumma saker jag gjort mot andra eller mig själv, dumma beslut jag tagit eller misstag.
men jag väljer att se framåt istället och se vad jag lärt mig av misstagen, besluten, sakerna jag gjort så jag vet vad jag ska välja sen för att inte ångra mig, såra mig/någon annan, ta fel beslut.

livet är alldeles för kort för att sitta och ångra sig och blicka bakåt, jag tycker vi ska leva i nuet och tänka framåt.


dag 10 - detta ångrar jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0