dag 2 - mina föräldrar

mina föräldrar, mina päron, mina pelare.
utan dessa personer skulle jag absolut inte vara där jag är idag.
de har hjälpt mig att gå från ovetandes flicka till självständig kvinna.

min pappa, han kan!
om pappa inte kan laga eller fixa något som är trasigt, ja då är det trasigt på riktigt.
han kan fan allt, jag tycker det är så coolt & ha en sån pappa som jag har.
från vatten, el till tapetsering till bilar.

Likheter jag har från pappa är bla. min längd. han är lång som en tall & jag är straxt under honom.
jag är glad att jag fått min längd av min far, annars hade jag inte haft pondus.
min pappa är nogrann, han är det nogrannaste människan jag känner - därav min pedantiska sida.
han vill ha det rent & snyggt kring sig i hemmet & jag är likadan, ordning & reda pengar på fredag.
han är även arbetsnarkoman, 8h arbete samt eget företag. därav har jag lärt mig att arbeta som en häst!
min pappa har alltid varit min hjälte, han har alltid stöttat mig & hjälpt mig i alla situationer.
han har givit mig trygghet & glädje.

min mamma, hon ger!
om mamma frågar om man är hungrig & man svarar nej så står ändå mat på bordet.
min mamma hon ger så mycket av sig själv, hon är så givmild & snäll.
skulle jag vara fast i afrika så skulle hon ta bilen för att hämta mig - det tvivlar jag inte en sekund på.
hon ger så mycket av sig själv, glädje skratt och kärlek.
när mamma skrattar & ler då skrattar eller ler alla.

Likheter jag har från mamma
är bla. humor, min mamma har samma torra humor som mig.
vi kan skratta jag & min mamma, vi kan skratta tills ögonen rinner & magen gör ont.
ingen förstår varför vi skrattar men vi vet.
min mamma kan också vara envis och det har jag även ärvt från henne, dock tycker jag att man inte ska se envishet som något negativt utan snarare positivt, vill man ha något så ska man fan få det!
min mamma har allt gett mig så mycket kärlek även om vissa dagar varit gråa. hon har alltid sagt att hon älskar mig även om jag varit arg & sagt att jag inte älskar henne (fast jag aldrig menat det).
hon har alltid givit mig kärlek & stöd.

jag älskar er! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0