Dag 3 - Vad är kärlek?

Enligt svenska akademins ordbok så betyder kärlek ”En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredställelse över att befinna sig i denna persons närhet och göra honom eller henne till lags, innerlig tillgivenhet”


Det svarar väl ganska sådär bra på vad kärlek är.
Kärlek för mig går dock inte att skriva i ord, det är väl ganska likt svenska akademins fina översättning av känslan men ändå inte.

Kärlek för mig är så olika i olika situationer.
Jag känner en stor kärlek för min familj, en oändlig kärlek som aldrig kommer ta slut.
Men det är ju inte sån kärlek som pirrar i magen så fort jag ser dem, utan bara en kärlek som gör mig varm kring hjärtat.
När det gäller kärlek gentemot mina vänner så är det också en varm känsla i hjärtat och en känsla av att jag alltid vill vara med dem och finnas för dem.
Kärlek mot min pojkvän är pirr i magen och hög puls och också en sån där oändlig kärlek som man tror aldrig kommer ta slut.
Man har ju kärlek gentemot sina djur också, fast inte pirr kärleken då utan mera en tillfredställelse att finnas i deras närvaro.


Obesvarad kärlek och olycklig kärlek är en typ av kärlek.
som är helt åt helvete och så tråkig.


Kärlek finns ju runtomkring en hela tiden, på olika sätt och vis och den besvaras på olika sätt och vis också.

Kärlek kan vara svårt och komplicerat men ändå så lätt och underbart.
Kärlek är vad du vill att det ska vara - det behöver inte pirra i magen hela tiden bara för att vara kärlek.
Kärlek är den känslan du känner, låt den känslan vara kärlek.



dag 3 - vad är kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0