Dag 8 - mina drömmar

egentligen tycker jag inte om att drömma.
jag tycker inte om att drömma bara för att jag är rädd.
egentligen är jag ganska feg av mig även om det inte märks.
jag är är rädd för att jag inte kan inse skillnaden mellan dröm och mål.
jag är rädd för att drömma för att jag är rädd att de aldrig går i uppfyllelse.
meningen med att drömma är ju att man ska drömma sig bort ovanför verkligheten.

jag har väl några drömmar som ligger och gror i bakhuvudet.
jag drömmer mig bort om framtiden, jag drömmer att jag ska ta mig långt i karriären, ha mitt fina hus som ser ut som Matildas föräldrars gamla hus, det ska vara modernt inrett fast med lantlig känsla.

en dröm som ligger mig nära är att få resa också, jag skulle vilja åka runt precis som julia roberts i eat pray love.
känns så töntigt, men jag skulle vilja göra en sån resa.
jag drömmer om att få upptäcka och leva.
jag drömmer om att jag sitter tillsammans med mina vänner i framtiden och skrattar precis som nu.

jag drömmer om en egen häst, ett vitt stall med några inhyrda hästar också.
det ska vara en arab med 1,78 i mankhöjd, svart ska den vara. jag ska ha egen ridbana också.

jag drömmer mycke om framtiden och jag är mest rädd att inget ska slå in.
men en dröm ska ju bara vara en dröm, jag ska nog börja drömma mer.



Dag 8 - mina drömmar



Kommentarer
Postat av: ronja

Jag gillar att läsa din blogg. Du får läsa min som jag gjort, lova :D annars känner jag att jag skriver för mig själv. Känns så löjligt. :P vet inte riktigt hur jag känner för bloggandet.. om det är kul eller en konstig grej :S som en offentlig dagbok. Tänkte prova ett tag iaf.

2011-02-16 @ 17:49:44
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0