smalmat

ett tips på en "smalrätt" såhär efter juletider när man ätit lite för mycket av det goda & plånboken är tunn.

Tomatpaste
2 personer - tid ca: 10 min

Ingredienser:

4 stora tomater
1 stor gullök
fetaost
basilika (inte ett måste)
grönsaksbuljong
1dl vatten
fullkornspasta

  • sätt på pastan.
  • hacka löken och tomaterna
  • fräs löken i en stekpanna med olja
  • när löken mjuknat häll på tomaterna
  • låt fräsa tillsammans, salta & peppra
  • häll på vattnet och tillsätt buljongen
  • låt puttra
  • när det kokat samman så kryddar du med färsk basilika och rör i bitar av feta ost
  • låt inte osten smälta utan bara bli varm
  • servera med pastan.
Kalorier: 222 kcal
Protein: 11g
Kolhydrater: 36g
fett: 5g

karlorisnål middag men oh så god!


Kommentarer
Postat av: wictoria

Åh, verkar gott! Tack för tipset :) Jag har noll fantasi i köket ;D



sv; Ja det tycker jag med :) Den vita toppen kommer från gina :)

2011-01-13 @ 10:56:51
URL: http://wictoriawester.blogg.se/
Postat av: chacharlie

Bra tips, det måste jag prova någon dag! Aldrig fel med smalmat! :)



TACK rara du! Det är en top & ett par höga chinos, använder dom till typ allt, ;) haha!

2011-01-13 @ 11:35:00
URL: http://charlottechristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0