dag 13 - en första

en första vad då?
första bästis, första häst, första kyss, första cigg, första öl, första arbete, första lägenheten?

jag kan berätta om första kyssen, det är väl intressant.

vi var tillsammans ganska påtvingat, vi hade skrivit ett "kontrakt" att den som gjorde slut fick betala den andra 20kr vilket var en veckopeng som man hellre ville ha till lördagsgodiset.
men vi fungerade ändå bra tillsammans, för vi var bästa vänner också.
han och jag bodde grannar dessutom.
vi var väl 9, 10 eller 11 år? minns knappt.

men denna dag var vi på fritids, vi hade varit ute och lekt och hade kommit in och klätt av oss galonisarna och stod i hallen.
Då säger E "jag vet hur man kysser varandra"
vi visste ju hur man pussades även om vi inte provat.
E ville prova och sa även att det är tydligen viktigt när man är ihop
Vi klev in på handikapps toaletten på fritids Rubinen.
Han sa till mig att blunda och att jag inte behövde tänka på att göra något speciellt.
Sen möttes våra små barnsläppar och där var det avklarat, första kyssen med en fummlig liten tunga som bara duttade varandra.
Det var snabbt avklarat och vi gick ut ifrån toaletten och gick för att äta mellis.

Några dagar senare så ville jag göra slut - men jag hade ju inte råd!
så jag la en lapp i hans bänk och sedan gömde jag mig för honom hela dagen.

jag är fortfarande skyldig honom 20kr.

dag 13 - en första


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0