glädje ger glädje

jag blir så trött på folk som måste vara dryga, som måste ge spydiga kommentarer och ordvalen.
som måste säga saker med en viss betoning, som måste hävda att de är bättre än andra.

jag är inte den som behöver vara bättre än andra, jag har lätt för att erkänna misstag eller pinsamheter jag gjort.
jag kan skratta åt mina pinsamheter och delar gärna med mig av dem och låter andra skratta bort det tillsammans med mig.

men det finns vissa personer som bara njuter av att man berättar något tokigt man gjort, vissa personer som bara måste sätta sig på en och visa att den är bättre genom att klanka ner en på det "tokiga" man gjort.

alla är vi unika, bra på olika saker och har brister på andra saker.
så är det och kommer alltid vara så, så det är lika bra att låta det vara så också.

jag önskar att jag kunde fråga dessa personer som jag stöter på vad som är felet, varför måste du vara så dryg och hävda dig i saker? vad är det som gör att du känner att du måste ge dessa kommentarer?
jag önskar jag kunde förstå beteendet.

mitt råd är att - Ge positiv energi, dela med dig, le, var glad för andra, var glad över din egen framgång, skratta åt dina pinsamheter, var trevlig, var ledsen, låt dig skratta.

Om personer testar detta så kommer de upptäcka att livet kan vara så himla mycket roligare!

Som jag alltid säger:
Livet är för kort för att gå runt och vara negativ, ge livet en liten klackspark och upptäck hur kul det kan vara.





notis: men man måste få vara ledsen, arg eller förbannad och lite negativ ibland med, annars kan man inte känna glädjekänslorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0