konsten att säga nej

mitt nyårslöfte ska vara att inte planera mer än en vecka i förväg.
just nu kvävs jag, jag vet att jag är en rutin människa som tycker om att ha mycket att göra helst dygnet runt.
Men.. till en viss gräns.

När jag upptäcker att från 8-17 är jag schemalagd med massor av olika möten (vilket är bra eftersom meningen är att jobba) men när jag sedan upptäcker att schemat fortsätter med olika event och aktiviteter från 17-21 så börjar jag kvävas lite.

det är ju enbart roliga saker som händer men jag känner inte att jag hinner njuta.

min kära vän ringde mig och ville ses, jag kände en stor saknad av henne och vill så gärna träffa henne men min almanacka hade inte rum för detta och då mår jag inte bra!

jag måste lära mig att säga nej till vissa saker, börja tänka på mig själv, tyvärr räcker jag inte till åt allt jag vill göra och med alla jag vill vara med.
Någonstans glömmer jag bort mig själv.

men jag hoppas att mina vänner har lite förståelse för mitt uppbokade liv just nu och att ni vet att jag saknar er och vill ses så snart som möjligt!

konsten att lära sig att säga nej, jag måste någonstans sluta göra allt på samma gång och inse att livet är långt nog att dela upp alla saker på.

om någon har tips eller råd, ge mig gärna dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0