I'm a goddamn coward, but then again so are you.

jag funderar på fall jag ska bli kriminell.
verkar vara goda fördelar med att sitta inne, mat, tak över huvudet, ett gäng polare, lära sig nya saker, måla, spela volleyboll och jääävligt förmånliga försäkringar.

Alltså schajse vad sjuk detta är

"En läkare har bedömt att skadan har medfört fem procents invadilitet. Därför beslutar den statliga myndigheten Kammarkollegiet att kvinnan ska ersättas med 50 000 kronor."

Vad är det kvinnan behöver göra med sin tid inne på Hinseberg? Ska hon springa maraton eller duka ut mat som gör att hon hindras av en stukning och ett par kryckor.
Tror ni att jag skulle få 50 papp av mitt försäkringsbolag om jag trampade snett? Och jag arbetar och gör massor med saker för att klara mig över dagen, veckorna, året, livet.
Och vad fan ska hon göra med dessa 50 000kr?
Det är väl bra tills hon kommer ut och kan köpa sig en bil eller dylikt, kul för henne, själv så får jag ju arbeta för att spara ihop till en bil eller dylikt.

Helt klart tycker jag att vi ska stödja de som har det svårt i livet men det får väl fan gå till en viss gräns.
Sverige är helt klart tryggaste landet och det är jag glad över, men man kanske ska lära vissa personer att livet inte är en räkmacka och få dem att arbeta lite för att kunna leva.

Tex. Lyxfällan, en del är ju verkligen riktiga skämt. Fattar de inte själva från start att de kanske skulle tänkt om och gjort rätt från början? Man kan ju inte bara ge upp.
Någonstans måste man ju vara stark.

Kriminell och ekonomiproblem, åk in i fängelse, få gratis tandläkare, tak över huvudet och mat och hela kittet och har du ekonomiproblem, anmäl dig till lyxfällan så ordnar sig allt och du får säkert en årsförbrukning av det du behöver eller en resa. jippie!

Vart går gränserna? Belöna de som gör rätt för sig också, ge dem lite credd för sina insatser och visa dem att de gör rätt då kanske fler skulle följa det ledet!?

En serie som ska hyllas är ändå "den hemliga miljonären." Där har vi godhjärtat människor som på ett eller annat vis kämpat sig till sina pengar och ger bort en del av dem till människor som kämpar för andra! Massor av credd till dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0