service och socialt arbete

jag beundrar dem som arbetar med människor på olika vis, tex. med skönhet. såsom frisörer och massörer.
jag skulle aldrig klara av att ta hand om andra på dessa sätt. en frisör väljer ju inte sina kunder, inte massörer heller för den delen.

tänk så kommer det in något snusk med flottig hårbotten och löss. eller någon äcklig typ som är svettig och finnig på hela ryggen som stönar när man ska massera.

ursäkta min kräkmage men jag tycker inte om att röra andra, jag tycker om att beröra dem människor jag tycker om, såsom kramar och klappar. men främmande människor vill jag knappt ta i hand med.
varför? ja, vart fan har den handen varit? vårtor på den kanske?
jag vet att jag är larvig men jag är inte så larvig, jag är inte rädd för bakterier eller bacieller och har aldrig varit men människor är jag rädd för och vad de har för snusk för sig.

Tänk då att se mig som frisör eller massör, jag skulle ju inte klara av att peta på människan.
men jag beundrar dessa massörer och frisörer som vågar och gör det, för någon gång måste det ju komma in någon typ som inte är riktigt fräsch.

En gång satt jag hos syon och valde mellan att gå frisörlinjen eller media.
jag är glad att hon fick mig att välja media.
tänk om jag hade valt frisör, jag hade ju haft panik varje gång en kund kom in.

ni är starka och modiga som arbetar i dessa olika serviceyrken likaså ålderdomshem och andra sociala arbeten.
Iallafall starkare än mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0