badkruka

jag trivs så bra i Örebro, vissa gånger så tycker jag verkligen det är för litet men det är ett fåtal gånger.
annars trivs jag bra, känner mig trygg och det är en lagom stor stad som man hittar i och det är nära till vacker natur och man kan enkelt ta cykeln till jobbet, kompisen eller krogen.
 
det enda jag saknar är badställen, så otroligt dåligt utbud av det här.
jag är en badkruka och håller mig gärna på land (eller i en pool) men jag gillar att sola och kan ta ett dopp eller två.
förra året var vi mest i Hargebadet och Laxå, men det är ju en bit att åka.
 
har ni något tips?
vart är smultronstället i Örebro med cykelavstånd?
 
Hjälmarbadet är ju rätt långt till och så tycker jag det är så mycket algblommning (om det heter så!) där tidigt på badsäsongen.
Hästhagen känns ju heller inte lämpligt med tanke på vattnet.
Alängsbadet, hur tänkte det där? Vi gräver en grop och fyller den med lite vatten - välkommen att bada! Det är ju iofs rätt varmt i det vattnet kan jag tänka mig, men åh så äckligt.
 
om jag inte får något bra tips så får jag väl trängas med barnen i Stadsparkens lilla plaskdamm, inte så uppskattat kanske.. vad vet jag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0