Every minute takes you forward.

innan jag ger er ett inlägg om vår midsommarhelg så måste jag besvara en kommentar jag fick med frågan om allting verkligen alltid kan bli bättre.

 

Även om man är på det djupaste vatten eller bara ligger i en vattenpöl så kan allting bli bättre.

Det hela handlar om inställningen man själv har till livet.

Tänk om man skulle gå runt och tro att livet inte kan bli bättre än vad det redan är, fan vad tråkigt livet skulle vara då, väldigt enformigt.

Givetvis ska man ju såklart lära sig att vara nöjd också och hitta ro i den givna stund man är i, livet blir alltid bättre bara om man själv vill det.

Om man inte trivs, man mår dåligt eller ingenting fungerar riktigt som man vill att det ska, ja då kan det bara bli bättre MEN ingen annan kommer dyka upp som gubben i lådan och göra saker bättre, utan det handlar om hur man själv väljer att göra och leva sitt liv.

 

Alla behöver vi tycka lite synd om oss själva och tycka att livet är skit och att ingenting kommer ordna sig, för om vi inte gjorde det skulle vi inte uppskatta de dagar vi har huvudet ovanför vattenytan.

Men att sitta och tycka livet är skit för länge är inte bra, då måste man ta tag i saker och förbättra sin situation – vilket leder till det bättre då man senare förhoppningsvis inte mår dåligt (om man inte är en riktig olycksfågel då).

 

Under mitt inte alls för långa liv har jag haft många motgångar, vänner som sårat, familj som stökat, pojkvänner som varit as, vänner som inte lever längre - you name it, tufft har det varit emellan varven.

Men jag har lärt mig att det blir fan bättre hela tiden, klart man har motgångar men även om man är på det djupaste vattnet eller i lilla vattenpölen så kommer man alltid upp ovanför vattenytan.

OM man bestämmer sig för det och om man bestämmer sig för förändring och förbättring.

 

Alla vi människor kan styra oss själva till saker vi vill, vi har en otrolig mental förmåga att manipulera oss själva. Se bara på anorektiker, atleter, karriärmänniskor etc. de klarar av det för de har mental inställning.

 

Så svaret: Ja, allting blir alltid bättre OM man själv vill det.

 

 


Kommentarer
Postat av: ..

Allt i livet handlar om inställningen man har till det. Det blir egentligen varken sämre eller bättre än man gör det till men man måste också uppskatta det man har och inte låta hela livet bli ett sökande efter det bättre.

Svar: Helt korrekt, det var därför jag skrev "givetvis ska man lära sig att njuta i stunden också!" men OM man vill ha det bättre då kan man FÅ det bättre. Handlar bara om inställningen!
asterisco

2012-06-27 @ 00:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0