take a look at your life.

Det finns mycket jag inte tror på, eller rättare sagt som jag är osäker på.
Som till exempel Gud, asagudar, aliens etc.

Jag ska inte säga att jag absolut inte tror men jag är otroligt skeptisk.

Men något som jag verkligen tror på, det är karma och att allting har en mening.

Att det man gör här i livet, de undermedvetna val man gör för en till nästa plats.

Är du god och snäll mot människor är oftast dem goda tillbaka.

 

Om jag sammanfattar mitt liv så kan jag enkelt räkna ut vad som tog mig hit där jag är idag och vad som format mig till den jag är.

Ett exempel med mitt nuvarande yrke, om inte butiken hade lagt ner hade jag inte hamnat på ett annat jobb och då hade jag inte träffat P eller A & L och då hade jag inte varit där jag är idag och jag hade absolut inte haft så goda vänner som jag har nu!

Ett annat exempel, om det inte tagit slut mellan ett par så tror jag inte att jag och hon skulle blivit så himla bra vänner. Vi hade inte kommit varandra så nära om inte det hänt och vi stöttat varandra i kris situationer.


Och det finns massor med andra saker också som sammanflätas och går ihop.
Om man inte tog det beslutet så skulle inte det skett osv.

 

Men sen finns det ju dem som inte tar sig någonstans alls utan bara sitter och drömmer om annat.
Varför drömmer de bara och ändå sitter på samma plats?
Jag tror att det beror på att de inte tar för sig, att de inte vågar.
En del människor vågar inte gå utanför trygghetszonen, de låser in sig i rutor som de inte vågar gå ut ifrån som Grega säger.
När man bara sitter där så sitter du bara där, i din lilla trygga ruta.
Trivs du så – stanna.
Vill du något mer? Våga gå utanför, testa! Vad kan hända?

 

 

Livet är för kort för att drömma om, de ska upplevas.
Det är även för kort för att inte våga på nya saker och testa sig fram, vad kan man förlora?
Ja, man kan ångra sig men kommer man inte senare ångra sig för att man inte testade?

 

De säger ju att man fokuserar mer på det man inte gjort/gjorde istället för det man gjort och gör.

Då är det bättre och våga, göra och få det gjort, göra precis det där man drömmer om, längtar efter och verkligen vill.

Men samtidigt ska man inte kasta sig över sina drömmar eller ta sig fram för fort, man måste låta drömmen gro och vara en längtan ett litet tag innan man kör på, för jag tror att det har en mening med att man ibland måste vänta, saker och ting måste falla på plats.

 

Man ska inte ha en utstakad agenda över sitt liv sina val och beslut, klart man ska grunda dem ordentligt innan men jag tror på riktigt att allting har en mening, det finns en anledning till varför du stöter på vissa personer, hamnar i vissa situationer eller råkar ut för något gott (eller ont).

Man klarar sig, överlever och det blir alltid bättre – för det hade en mening.

 

Upplev istället för och dröm, allting har en mening – våga!

 

Vad tror ni på?
Något måste man väl alla tro på, vare sig det är gud, sig själv, aliens, karma, spöken, buddism etc.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0