studier, rutiner och sånt där trist..

fan jag har avskavt nagellack och tvättkorgen är full.
damn! jag har två glas som måste diskas.
jag måste bara dammsuga.
 
rutiner  är fruktansvärt underskattat och rutiner är fruktansvärt svårt att hitta.
nu studerar jag och när jag sitter här hemma så går alla de där tankarna runt.
nu har jag ett kliniskt rent hem (nästan) och garderoben är rensad och tvättkorgen är tom.
då är det dags att studera.
 
jag förstår inte att man kan bli så uppstressad kring sådana små saker, de är inte ens relevant, det kan vänta.
när man arbetar så sitter man ju inte på arbetet och tänker på sådant eller hur?
man ju normalt sett till arbetet 8-17 och sen är man "fri"..
jag försöker att se till att läsa mellan dessa tider och sen vara "fri", men hittar ingen bra rutin då disk och sånt kommer ivägen..
jag tar gärna emot alla studietips på hur man slår bort dessa tankar, som träning, städa, laga mat, träffa vänner osv osv.
 
därför ska jag nu bege mig till biblioteket och sätta mig där, DÄR finns ingen tvättkorg eller disk!
förresten vänner, snart ses vi! & syster & systerson, snart.. måste bara hitta rutinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0